Hej Pierre,
det är ju vänstertrafik på Banverkets spår så jag la vänstertrafik utan att tänka! Men det är lätt att ändra.
Anledningen till att load/unload inte fungerar är en brist i MSTS. Vid alla mötesstationer har jag lagt tågvägen på rakspåret och sen definierat sidospåret som 'passing path'. Det brukar vara det bästa sättet att få mötena att fungera bra. Problemet är bara att när man växlas in på en passing path så stannar man ju inte vid den plattform som ligger på huvudtågvägen så därför fungerar inte load/unload. Det går inte att definiera en 'passing platform' vilket hade behövts.
Du kanske inte lagt märke till det men en annan konsekvens av ovanstående är att om du får huvudtågvägen och det mötande AI-tåget får sidotågvägen så stannar inte AI-tåget vid plattformen eftrsom det inte passerar 'rätt' plattform!
Ett sätt att komma runt ovanstående är ju att lägga fasta tågvägar till de olika spåren men då får man ju sidospår vare sig det är möte eller ej. Dessutom gillar jag att man på en aktivitet ena gången får huvudspår, andra gången sidospår beroende på hur man ligger till i förhållande till tidtabellen.
När du säger att man möts till höger, menar du då att tågen går på 'högerspåret' även när det inte är möte (alltså även om högerspåret skulle vara sidospår)?
Ang bruna och blå vagnar, är det så att bruna och blå inte förekommit samtidigt?
Mvh Mikael
|