Ämne: Kuju på g...
Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-07, 17:44   #28
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Min personliga uppfattning är att systemkraven inte kommer att bli hysteriska... Av den enkla anledningen att man måste affärsmässigt addressera de datorer som mest finns ute... Visserligen kommer dessa att uppgraderas, men spel säljer ju absolut mest sin första levnadsperiod, så då måste en "standard-dator" vid den tidpunkten fixa spelet. Vill man köra max-at, går det säkert åt bättre don, men så är det ju alltid...

Betänk att MSTS inte drar någon större nytta av ett vassare grafikkort än Ti4600, som jag har upplevt det iallafall. En ny simulator kommer garanterat att utnyttja tillgänglig kraft och möjligheter som finns i dagens grafikkort, till förmån för att totala systemkravet blir rimligt.

Betänk även att Kuju nu är inne på 3:e generationens simulator... Den 2:a generationen fick vi visserligen inte uppleva, men att det gett massor med gott "know-how" för Kuju är det ingen tvekan om... Skulle jag vara Kuju, så skulle jag dessutom vara revansch-sugen... MSTS finns ju en o annan bugg i och outnyttjade features... När sedan Pyttemjuk drog sig ur MSTS2 uppstod självklart funderingar, Kuju vad sysslar dom med egentligen... Oavsett vad orsaken va till MSTS2:s nedläggning, så va det ju ett nederlag för Kuju... Nu har dom visat att dom är med i leken igen och kanske gör anspråk på att vara herre på täppan oxå... det ger sig...

Dom har nu också en helt annan inställning till "nördfolket" som vistas i världens olika forum... Värdefull informationskälla, som dom den här gången utnyttjar... På uktrainsim fanns t.ex en poll från kuju som undrade av 3 alternativ vilken rutt som skulle vara intresantast att ha med som default-rutt... snyggt...

Mazz, som sitter o helg-spekulerar...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat