Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-31, 17:57   #3
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

tufftuff är nog den som har bäst koll på det där, men bumpmapping finns det vet jag.

som Fredrik säger det finns ju LOD men det är ju bra o va lite restrektiv med polygonantalet om man kan, det är ju inte många som sitter på superdatorer hehe. 10000-15000 borde väl räcka för ett väl detaljerat lok som inte slösat polygoner i onödan, men i slutändan är det ju upp till den som bygger modellen som avgör, Trainz har ingen direkt begränsning per objekt.

på denna sida hittar du Content creation guide där allt står om hur man gör configar och sätter upp saker i 3dsmax/gmax m.m. http://www.auran.com/TRS2004/contentcreators.htm

här är en sida med lite tutorials http://www.auran.com/TRS2004/learning_f.php

/Tomas
__________________
Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat