God tanke!
Fortsätt då med att ta bort ALLA markers först av allt. dessa ställer till det, när man jobbar med förändrande spårdesign, så väck med dom först.
Sen finns det olika vägar att gå.
alt 1.
Gör en rebuild efter ovanstående, för att säkerställa att spårdatabasen är i fas med designen. Därefter är det bara o börja o mecka med spåren. Så länge du plockar bort spår, ska du absolut inte ha placerat någon som helst spår-marker of any kind. Trist, men förståndigt. Annars bara tuta o spårlägga succesivt utmed linjen, kanske använda några av de spår som inte ligger tok-fel... Kom ihåg bara att det kan vara lättare att nylägga en hel linjesträckning, istället för att försöka matcha ihop nytt med redan lagda spår...
alt 2.
Ta bort spårdatabasen helt. Därefter så är spåren enbart som "dumma" statiska objekt, tills du klickar på dom. Spårdatabasen utgörs av filerna rutt.tdb, rutt.tit samt tsection.dat. (ej att förväxla med den tsection.dat som finns i globala!!) Jag skulle dock se till att de dynamiska spåren är borttagna först, innan några filer tas bort. Den lokala tsection.dat har med det dynamiska spåret att göra och om du tar bort den, men har DynTrack-objekt kvar i world-filerna vete fasen vad som händer... ES, skulle jag gissa...
Efter denna operation har du dock en helt ren rutt, ur spårdatabas-synpunkt. Nya spår läggs in succesivt i den nya spårdatabasen, som skapas så fort du börjar lägga spår. Lägger du inga nya Dyntrack, kjommer du heller inte ha nån ny lokal tsection.dat -fil.
Alt 2 är ingen operation som man kanske rekommenderar till nybörjare... Missar man nån liten detalj (jag kan säker missat nån detalj oxå i förklaringen oxå, är bra på sånt...

) så går det käpprätt... Felhanteringen är ju obefintlig, så då gäller det att försöka komma underfund själv med vad som gått snett... Så, jag råder dig till alt 1. Men, om du är test-sugen, prova 2:an... Behöver jag nämna att innan varje nytt vitalt steg oavsett alternativ, ta backupp, märk upp backuppen, så du vet vad den representerar...
Good luck!