Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-11, 14:50   #13
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magnus_y1
Nackdelen med en zip fil är att man alldrig riktigt vet hur den kommer att te sig efter att man har tryckt på extract. Jag har varit med om att man får upp allt från hela mappstrukturen från "Train Simulator" till att alla filer har hamnat oordnat i min temp mapp för MSTS. Därför föredrar jag en exe fil. Men visst har även det nackdelar ser mani inte upp heter mappen för MSTS något annat än i sverige och då hamnar inte tåget rätt.

Magnus
Håller med om att innehållet i zippar ibland kan lämna en del övrigt att önska...
Jag ser ju helst att skaparen av innehållet även paketerar den så att rätt filstruktur redan finns i zippen... Men, långt ifrån alla gör det tyvärr... T.ex för ett objekt, så bör det finnas en mapp som heter TEXTURES och en mapp som heter SHAPES, samt add_me_to.ref i högsta nivån... Då blir det lätt att installera...

Men, om man har en god vana att alltid extrahera till en mapp som heter samma som zip-filen själv, så undviker man att det blir en rörig hög med filer där man packar upp det. Dvs "Extract to <filename>", inte "extract here".

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat