Citat:
Ursprungligen postat av LLJ
Hej.
Fråga: Varför behöver du ta bort attachment points?
De tar ju ingen tid att rita ut då de inte har någon texture.
/Lars, nyss hemkommen från usa.
|
Verkar som vi alla pratar runt varandra i denna tråd
Lars, tack för svaret och välkommen tillbaka! Hoppas du är utvilad för nya tag i TRS2006 och nya dumma frågor!
Alltså, orsaken är inte att jag vill ta bort punkterna i sig utan produkterna som bifogas dessa. Använder alltså LOD dels för att minska polysarna på byggnaden och dels ta bort produkter och deras polys. Tycker det verkar som en bra ide.
Kan nämna med att många produkter togs bort automatiskt vid ett visst avstånd i TRS2004 (som mindre pallar osv), detta görs dock inte TRS2006.
Har i vilket fall fått detta att funka nu, fullversionen av lagerhuset är 358 polys, LOD2 är 146 och produkterna försvinner nånstans däremellan. Måste bara finjustera det hela.
Ett problem är dock att just denna byggnad är väldigt långsmal så LOD kickar in olika beroende på vilken vinkel man tittar ifrån.
Sen har jag även gjort min första nattbelysning av interiören som faktiskt blev skapligt bara man höjer planen i nattmodellen något så man inte får flicker.
Något jag även skulle vilja göra är belysta "koner" ner mot lastkajen av lampor men ingen aning hur man gör det.