Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-01, 18:15   #47
Håmacon
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Standard

Rutten blir l-å-n-g-s-a-m-t allt större, den är nu cirka 5 gånger större än BHJ som från början var tänkt som huvudbana med bara ett par nya anslutningsspår till lite industrier och annat.

Nu har jag en rutt med BHJ i centrum omgiven av kust med djuphamn, stora slättmarker som också innefattar mycket odlad areal, mindre byar och stationssamhällen, industriområden och djupa skogar.

Det finns inget som jag tycker är tråkigare än helt platta landskap med platta banor, ofta dessutom med klonade och masskopierade baseboards. Därför är alla objekt utsatta individuellt och höjdskillnaden på banan är ungefär 60 meter. Många industrier och lastställen ligger nere i dalgångarna, så det är ganska mäktiga motlut som måste övervinnas på sina ställen efter lastning.

Det som saknas nu är en stad med centralstation (gärna säckstation med en större rangerbangård)

Eftersom jag nu tycker att min bana (som fått arbetsnamnet Utopiabanan) snart kan stå på egna ben kommer jag nog att ta bort BHJ och ersätta utrymmet just med stad, centralstation och rangerbangård.

Det har också den fördelen att om banan längre fram blir tillräckligt bra för att kunna laddas upp, så blir det en helt egen skapelse med den frihet det innebär i presentationen (så när som på objekt skapade av andra kreatörer förstås).

Bifogar ett par bilder från pågående bygget av grustaget i Mellanby som bl.a. skall förse en betongfabrik 8 mil bort med material till betongelementfabrikation. Ett par häftiga mobilkranar där skulle inte sitta fel, men jag har inga hittat ännu.

/Håkan
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_001.jpg (41.2 KB, 321 visningar)
Filtyp: jpg Screen_002.jpg (44.3 KB, 319 visningar)
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat