Visa ett inlägg
Gammal 2006-02-21, 16:50   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Pierre.

Nu tänker jag knycka lite av din tråd.
Hoppas att du ursäktar.
Det har ändå med modelljärnväg att göra, så jag tyckte att det var lite onödigt att öppna en helt ny tråd för detta ändamål.

Är det någon som vet om Andi06 har utgått från någon av modelljärnvägstillverkarnas växlar som han har gjort till Trainz.

Själv tycker jag att det är lite konstigt.
Att alla dom stora tillverkarna inom modelljärnväg som Märklin, Roco, Fleischmanns, Peco m.m. inte har satsat på att få sitt sortiment av räls och växlar gjort till Trainz av Andis typ.

Är dom rädda för att tappa marknadsandelar tro, eller kan det vara så att dom inte känner till Trainz överhuvudtaget.

Själv tror jag att dom skulle tjäna på detta i långa loppet.

Att man sitter och spånar lite hemma med Trainz och bygger en bana i H0 eller N skalan och att man sen även vill förverkliga denna i ett riktigt modellbygge.

Många har ju alltid drömt om en tågbana, men det har stannat vid drömmar.
Med Trainz/MSTS har ju det steget gått lite längre än bara drömmar.
Med deras fasta rälsbitar, så tror jag att det blir fler som går från drömmar till Trainz/MSTS och sedan uppfyller sina drömmar.

Någon som har hört, om något har varit på gång tidigare eller är på gång om detta.

Inga kontakter tagna från Auran till tillverkare tro. (Nämner Trainz mer, p.g.a. att det är mer åt modelljärnvägshållet)

Någon med bra kontakter med Auran, som kanske har lust att ta upp ämnet. Host, host. Kenny.