Ja, det skulle jag gärna göra, men jag gissar at metoden inte är samma för Gmax som för 3ds, som jag använder... I 3ds är det så enkelt, så det inte ens är en bedrift att göra det, utan mer en plikt...
När shape-filerna skapas, så kör man ju en bat-fil. Innan dess, så har man skapat 3ds-filer, en för varje nivå, dessa avslutas med vilket avstånd dessa ska ha sin gräns på, t.ex sala700, ger en synbarhetsgräns för den LOD-nivån upp till 700m. Varje 3ds-fil är alltså en produkt av helt separat design, så för varje nivå går det att göra precis vadsomhelst, om man nu skulle vilja ta bort eller til o med lägga till polygoner... Eller ändra upplösningen på texturen, vilket jag ju gör då och då...
I Gmax är väl det så att shape-filerna skapas inne i programmet, via en plug-in? Även LOD-hanteringen sker den vägen, gissar jag då? Isåfall är jag rädd att jag inte kan tillföra så mycke i Gmax-proceduren, men andra som jobbar me Gmax kanske kan fylla i...