Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-14, 16:49   #15
alexfaldt
Exilskånsk lokförare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Jaha, ja kanske det ja, men samma superduper bildkvalitet som jag fått ur mitt ex av CANON EOS 350D Digital måste man ha en sån kamera enligt min mening och den är reptilsnabb, under en sekund mellan bilderna, jag fick bilder som jag är helt chockad över att jag kunde få fram utan systemkameraträning eller nånting, jag tänkte att jag har nog det i blodet helt enkelt och kompaktkameror har ju aldrig lika bra autofocus där linsen åker ut och in tills skärpan är 100% så denna kamera är helt fantastisk, jag är så himla nöjd, jag är helt överväldigad, sen får ni tro vad ni vill.
Mvh Johnny Nilsson
Kul att du är nöjd, men jag kvarstår vid min åsikt. Naturligtvis kan bilderna vara bättre än en digitalkompakt, men det beror på vilken kompakt man jämför med. För att lyckas med bilder i automat-läge behövs ingen systemkamera-träning, skillnaden mot en digitalkompakt är bara att du själv vrider på objektivet för att ändra "zoom" istället för att trycka på knappar för zoom på en digitalkompakt.

Jag talar av egen erfarenhet då jag gått från en Minolta Digitalkompakt via EOS 300D till den 350D jag idag äger.