Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-12, 23:32   #1
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Smile En present till oss alla

Hej allihopa

För ett tag sedan så fick jag och björn en fin present till oss alla att vidarebefordra till er. Tomas från gamla avsomnade STW gav oss nämligen några färdiga och halvfärdiga modeller i av olika DONJ objekt som STW började på men i vissa fall inte släppte.

Björn och jag har fått tillstånd att släppa dessa modeller så de funkar i Trainz 2009. Vi har också fått tillstånd att använda dessa texturer samt en del foton som underlag som verkligen är av stort värde för oss.

verkstad.jpg

Det rör sig om följande modeller:
* Gamla verkstaden i Jädraås. Ej tidigare släppt.
Jag kommer att släppa denna idag om allt går som planerat.
Vår version är faktiskt något förenklad - den ursprungliga versionen hade två LOD nivåer men inte ens den mest detaljerade har mer än 72 polygoner så det är enligt Trainz prestanda sänkande att ha dessa med nu så jag har tagit bort dem....

* Vattentornet i Jädraås. Ej tidigare släppt.
Den här modellen är något snyggare än min modell så jag kommer att släppa denna strax. Eftersom detta är STWs modell kommer den inte att bli en ny version av min modell utan det blir ett eget kuid tror jag. Jag håller också på att titta på möjligheterna att göra en mera detaljerad version av vattentornet där t.ex. skorsten och staket som sitter på det idag ingår.

* DONJ station end sign. Kan vara släppt tidigare?
Kommer att släppa denna lite senare - beror lite på ert intresse hur fort detta sker.

* Tre olika hinderpålar. Tidigare släppta?
Jag är inte säker på att vi kommer att släppa dessa igen. För det första så har vi redan släppt en hinderpåle och för det andra har korvtiger släppt hinderpålar för DONJ. Vad vill ni att vi skall göra?

* En vändskiva - modell Jädraås
Denna modell är tyvärr inte riktigt fungerande - jag tror att Björn tittar på möjligheterna att använda texturen från denna modell på en ny modell.

Alla dessa modeller är som sagt alltså skapade av Tomas från STW och vi släpper dem med STWs licens och med credit till Tomas. De ändringar vi gör är att vi ersätter deras e-post med vår (ifall man vill kontakta oss), använder våra KUID samt ändrar i konfigurationsfilen så den funkar som Trainz 2.7 kompatibla objekt (vilket kan innebära att ta bort LOD pga det inte behövs pga de är så små objekt mm).
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:49.