Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-11, 22:10   #1
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard TANE, E2, Kickstarter

Kärt barn har många namn - men hur kärt blir barnet?

I ett mail från N3v om bolagets jättestora satsning, och som sponsrats av folk jorden runt, kan man läsa följande textrad;

"Ability to import TS-12.compatible content."

Om jag minns rätt lovade N3v när bolaget gick runt med håven, att de äldre objekten skulle räddas över till Kickstarter. I min enfald tog jag för givet att det handlade om objekten från 2010 och bakåt i tiden. Jag placerade ett antal hundralappar i bolagskassan.

Inte kunde jag räkna ut att med bakåt i tiden menades det genomusla TS2012, som har vållat mig mer elände än alla övriga program tillsammans; 2004, 2006, 2009 och 2010.

Den citerade raden är illavarslande. Måtte jag ha fel.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-06-11, 22:24   #2
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Uppriktigt sagt så förvånar detta mig inte mycket Nils.
Med tanke på hur N3V brukar agera så menar man med kompabilitet oftast att man kan importera senaste versionen. På ett sätt förstår jag varför de satt detta som mål här eftersom det skulle vara ganska besvärligt att testa för kompabilitet för tidigare versioner också - var skulle man isf dra gränsen? 2010? 2009? 2006?

Problemet är väl att jag misstänker att de inte kommer att lyckas så bra med att få det kompatibelt med 2012 ens - jag är t.ex. inte imponerad över hur 2010 material funkar i 2012 t.ex. så varför skulle 2012 material funka bättre i TANE?
Vi får väl se helt enkelt.

2012 känns på många sätt som en riktig skitversion så man kan ju undra om TANE blir bättre. Till viss del hoppas jag på det pga mkt av problemen med 2012 nog ligger i att det är en gammal kodbas som behöver skrivas om.
Gissningsvis kommer versionen efter TANE att bli bra, när man hittat alla buggar som helt klart kommer att finnas i TANE.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-12, 15:46   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Håller med dig om en hel del utav detta Nisse, men har ändå full förståelse att N3v inte ser till att allt sen förr fungerar. Trainz måste ju gå framåt och utveklas. Få en bättre spelmotor och då fungerar det inte att blanda in en massa gammalt material i det hela, som drar ner prestandarn i den nya versionen.

Det som jag tycker är väldigt tråkigt, det är när någon har byggt en bana i årtal och inte kan fortsätta att bygga vidare i dom nyare versionerna med sin bana p.g.a. att gammalt material inte längre fungerar. Här tycker jag, att N3v själva ska uppdatera allt material som finns uppladdat på DLS och inte förvänta sig, att vi som en gång i tiden laddade upp grejer där, själva uppdaterar allt på nytt igen åt dom.

Sen tycker jag att det är väldigt synd, att dom prioriterar en massa fladdrande trän istället för annat. Det är ju tåg man vill hålla på med, man är ju ingen Botaniker och är intresserad utav dessa trän i.a.f. inte jag.
Gammal 2014-06-12, 17:11   #4
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Vårt rullande material är ingen stor sak för 2012. För närvarande finns, vad jag vet, bara Vovven37:s ånglok och ett Rc3 i DLS som kan rulla i 2012. Finns fler svenska lok är jag tacksam att få reda på det.

Kan svårligen tänka mig att LAn ägnar en del av sitt liv för att föra över sitt rullande material till 2012.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:37.