![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
...är en 15 tums parkbana. Finns att ladda ner här: http://www.uktrainsim.com/ och tåg följer med!
Jag får dock ett konstigt fel. När jag kör ett tåg, så blir det fel med alphan (tror jag????) och objekt försvinner i vissa vinklar. Har sett detta på andra rutter också! Men i Route Editor så är det inga fel... Nån som vet vad detta beror på? Är det tågen som det är nått fel på? Eller kan det bero på vad man har för grafikkort? Har inte hört nån säga nått om detta än. Kanske bara fel för mig???? Jaja, här finns några bilder: http://www.trainss.com/img/hlmr/index.htm EDIT: Prova med ett av orginaltågen och då fungerar det. Det är nått fel med tågen alltså! Men varför fungerar dom för vissa? Olika grafikkort????
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2006-02-02 klockan 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Tror nog att det är ruttbyggaren som villat bort sig lite bland alfa-kanaler. På nån av bilderna så är det ju knepigt med träd t,ex... Använt alfa istället för trans kanske?
Även alfan på spår-texturen är ju borta, vilket resulterar i de hårda och tråkiga kanterna mot terrängen som dessutom blir väldigt oregelbundna. Senast redigerad av Mazz den 2006-02-02 klockan 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Konstigt är det iallafall...
Alphan blir knäpp även på orginal objekten (buskar, bilparkering m.m.). Men i RE eller om man kör ett orginaltåg, så funkar det som det ska! Mycket konstigt!