![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Det blir inte så mycket trainsim nuförtiden, antingen fastnar man i Route-editor eller TGAtool i timmatal eller så låter man bli helt. Det är liksom svårt att göra det här på en lagom nivå. Jag har låtit MSTS ligga ett bra tag nu, bland annat för att grafiken är så kass. Det spelar liksom ingen roll hur mycket man knåpar med små detaljer så blir ändå helhetsintrycket inte så bra som man skulle vilja.
Nåväl, ibland rycker det lite i nerverna, som t ex när man ser Du2 som Mazz har på gång. Därför tänkte jag bidra med några sena julklappar. De är inte helt färdiga ännu, men snart så... Om jag gjort rätt så ska det dyka upp tre bilder här. Totalt ska det bli tre målningar av loket och 26 olika vagnar.
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Underbart Dalle!
![]() Dom här blir mumma efter ett Du... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt Dalle!
Härligt med fler av dina fina ommålningar...
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() ![]() Känner tom igen det där loket! Ser kanonfint ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack för uppmuntran. 40-talsvagnarna börjar bli klara. Utöver de verkliga förebilderna kunde jag inte undgå att göra två påhittade vagnar. Här kommer några apetizers.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tack!
Du är saknad! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Dessa fina 40-talsvagnar borde ju även kunna passa efter Jonatans B-lok, väl...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kan ju vara en förening som är ute och rör på sig också...
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Sedärja, då är första paketet klart och skickat till banbyggarna.
Efterhand hoppas jag få tid att ganska snart släppa ifrån mig: - 40-talsvagnar i 60-talsutförande - 30-talsvagnar i 60-talsutförande - 30-talsvagnar i 70-talsutförande Därefter står Rb1 1001, Rb2 1004 och Rb3 1005 på tur...
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Underbart!
![]() Nu blir man riktigt ivrig att jobba vidare med Du-loket! (C3-vagnen ligger dock före i kön) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Underbara vagnar Dalle! Dom är väldigt uppskattade från min sida, även om det är svårt att visa det över internet
![]() Jag säger det en gång till, TACK! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Enda jag skulle velat haft nu: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=10806
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Sakta sakta går det framåt...
Tänk, det går tydligen alldeles utmärkt att ta bort gavelutbyggnaderna med gummivulstbälgar, och istället sätta dit dragspelsbälgar och bromsslangar! Jag har försökt forska runt lite och kommit fram till att vagnarna såg ut ungefär så här på 60-talet, så då borde man väl få åka med bakom ett B-lok?
![]() |
#14 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() men, hur är det nu... Det här är väl inte bara ommålning, bygger du modellen oxå?? ![]() Skaffade mig bättre bilder på Du-loket i helgen, så det byggs här oxå... ger ju extra inspiritation när man ser detta... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Nädå, inget byggande, bara fusk!
Bälgarna och slangarna finns som ett eget objekt i paketen med Rheingold-vagnar på the-train.de, och används även där med freight-anim. Du loket är verkligen efterlängtat, man får väl kämpa på lite så att det finns något att hänga efter Du:n när den är klar! Jag hittade även slutsignaler som efter en enkel ommålning ser hyfsat svenska ut. De finns på ajtrainsim.free.fr och har en egen wag-fil så man lägger till dem som sista vagn i consisten. Smart lösning!