![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
När jag startar CMP så finns det en den Download helper.
Där står det att jag måste registrera mitt serie nummer för att kunna andvända den. Men jag har registrerat mitt serienummer så varför står det så??? Sen gick jag in på Options och hittade User ID men jag vet inte vad mitt user ID är. Det går ju inte att skriva bokstäver där. Kan man ta reda på sitt User ID? Och sen har jag en First Class ticket. Men den är det ett ? över varför det???
/Daniel Senast redigerad av Daniel den 2006-01-14 klockan 23:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Din userID hittar du in din profil hos Auran under "User-ID"
Din FirstClass ticket hittar du i din profil hos Auran under "tickets". Aktivera den och vänta till frågetecknet är borta. Det kan ta upp till 24 timmar.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Jag kan inte ladda ner objekt som det står TRS2006 via download helper trots att registreringen finns på "Planet Auran" vad göra?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Jag har ledsnat på Download Stjälper och använder den aldrig.
För mig har det fungerat bra att på DLS välja att ladda ner som FTP-länk. Det går lika fort, med 1-klassbiljett i alla fall, och har hittills inte misslyckats. Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Men varför funkar inte DLH? ( Download Helper )
/Daniel Senast redigerad av Daniel den 2006-01-15 klockan 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Ja det är visst jämt så med Trainz att en del får igång Download Helper utan problem, andra får det inte
och en del aldrig?! Jag har själv aldrig haft problem med Trainz eller Download Helper, jag tro att det kan ha att göra med vilken brandvägg man har på datorn eller så, men det är bara en gissing. TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ingen som har den kunskapen och kan dela med sig hur man får i gång Download Helper?
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Rc1166 du som har kontakt med Auran skulle inte du kunna fråga vad det är för fel (min engelska är inte så bra) för min del fungerar download helper med dom äldre versionerna av Trainz men inte med 2006. Registrering och allt ser ok ut.
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag Registrerat min Firstclass Ticket för en dag sedan.
Det är fortfarande ett ? Vid biljetten! Har någon ett SVENSKT tel nr som man kan ringa och fråga hos? Så här ser det ut på mina serie nummer:
/Daniel Senast redigerad av Daniel den 2006-03-27 klockan 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Admin & STW-member
|
![]()
Om möjligt - Försök att hålla nere bilderna. Jag ser inte anledningen till att visa upp en bild 1800x1500 pixlar när informationen är i en betydligt mindre ruta.
Tack på förhand ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Men snälla Fredrik!
Nu får du höra det.... Jag är inte så bra på datorer och vet inte hur man minskar bilder. Hade också lite tid så jag gjorde en snabb bild... Men visst.... Du äger forumet så jag kan radera om du vill ![]() Då får jag ingen hjälp ![]()
![]() |
#12 |
Admin & STW-member
|
![]()
Jag har tidigare tipsat om http://www.irfanview.com/ som är gratis.
Klistra in bilden (screenshot) och markera den del du vill ha kvar. Därefter trycker du på CTRL+Y och därefter sparar bilden. Enkelt, snabbt och gratis ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Jag hittade detta på ett av de tyska Trainz forumen.
jede Software stellt nicht nur technische Mindestanforderungen an den Rechner, sondern auch gewisse Mindestanforferungen an den User... . Tolka det som ni vill men ta inte för illa upp.
![]() |
#15 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |