![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hallå!
Någon mer här råkar ut för samma strul som jag. Nämligen att Internet Explorer ibland vägrar visa bilder? Även resten av sidorna ser helt fel ut ibland... Det hjälper inte att uppdatera sidan, tömma alla cach-filer eller starta om eller ens stänga av datorn. Inget verkar hjälpa. Och jag har sökt på Microsuft och nätet efter lösning, men utan resultat. Problemet dyker upp till synes slumpmässigt lite då och då och det finns inget särskilt mönster att urskilja heller... Det är mycket irriterande att vissa dagar inte kunna använda Internet som tänkt. Jo, kanske om jag använder Netscape istället, även om det har sina klara nackdelar. Tex att inte kunna spara hela sidor med bilder å allt ![]() Någon som vet någon bot?? /Björn |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Björn,
Vi tar den enklaste: Har du försökt att installera om IE? wil |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Japp har prövat det med...
|
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Det där låter som modemproblem.
Jag hade samma problem på mitt modem. Testa byt port på modemet, eller pci-plats om det är internt. Har du adsl eller annan form av ETH nät så vetefasen. Nånting låter dig inte släppa in bilderna, kan vara proxy o shit. Men funkar de i netscape så ligger de nog i IE, testa med en annan version 5 eller liknande o kör securityupdates. Bara för att 6;an e senast betyder inte de att den är bäst. Själv tuffar jag runt med 5;an, då nya saker från M$ har en tendens att bugga tills lite updates kommer ut. // Håkan |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jo jag har nog haft mina funderingar på om det kan bero på att jag har snigelmodem...
Men om bilderna börjar strula är det ett helsike få tillbaka dem på skärmen igen. Och jag har för mig det strulat en (1) gång i off-line läge med. Funderar på om det kan vara något med java el liknande som ställer till det för Microsuft?? Det enda IE6 är sämre på än IE5 (vad jag märkt) är just detta med bilderna... |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Det är inte så lätt att ersätta IE6 med IE5, tyvärr.
Har du trixat med möjligheterna i verktyg\internet-alternativ\avancerat ? T.ex.i avsnittet 'Multimedia'. Det är ju ofta nå'n liten dum grej, som man missar. wilburt |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag har prövat allt möjligt vad gäller inställnigar. Även talat med internetleverantören men de kunde inte hjälpa. Helt nybörjare är jag inte på datorer precis, men detta har jag ej funnit någon lösning på ännu... Men det knepiga är ju att det dyker upp lite då och då bara. Lite oftare senaste veckan dock... Hmmm...
Och IE5 tänker jag verkligen inte lägga in på nytt även om det gick och göra utan mera strul... ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
När IE6.1 eller IE7 kommer, kanske Microsoft har löst problemet...
____________________ ![]() Med vänliga hälsningar Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
#9 |
Senior Member
|
![]()
När IE lägger ner striden och inser att Linux (*nix) är det enda rätta så fungerar det.
Tills dess får väl 80% av alla persondatorer sitta med problem hela dagarna och sega o ha sig. Ni kan ju försöka få en windowsmaskin att stå igång i 47 dagar+ utan att få smockfullt i minne, smockfullt i system. Nåja, tillbaka till saken. Klart man kan avinstallera IE6 om man lagt det uppepå t.ex. ie5 eller liknande som följer med Xp / 2k . I vissa fall går det inte via lägg till / ta bort program i kontrollpanelen, om det inte gör det så finns det mänger med "howto´s" hur man går till väga för att få bort den helvetiska Microsoft produkten Syns det att jag älskar Linux / Unix ? =)) // Håkan |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med AE | vl | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-12-06 11:03 |
Problem med Picadilly line(london underground) | gec44-9w | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-12-05 17:43 |
Problem med Y2:an. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2003-11-25 15:51 |
Problem med MSTS! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2003-02-17 09:59 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |