![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har börjat bygga backdrops (bakgrunder?) till Säröbanabanan. Med en backdrop på 2 polygoner (550x69m) i upplösning 4096x512 kan man få till ganska snygg kuliss. Man sparar tusentals polygoner och slipper plantera träd, texturera marken och bygga byggnader. Man begränsar rummet runt det viktiga (själva järnvägen) och bortom det råder "australisk rutmönstrad öken" á lá Auran. Man borde ev. kunna normalmappa dessa backdrops så att de ser mer 3-dimensionella ut! Jag återkommer efter fler experiment.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Mycket snygg bakgrund, byggd på foto antar jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Med sådana bakgrunder slipper man ju att bygga någonting alls
![]() ![]() Skämt åtsidan, ser kanon ut. Det är bara att hoppas på att experimenteringen faller väl ut.