![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Igår (Lördag) bar det av till Ullared för att handla, gjorde en sväng förbi Netonnet samtidigt, där inköptes en ny kamera, nämligen Canon Powershot S3 IS med "hela" 6 megapixlar, 12x zoom och många manuella lägen.
Visar här nere ett par "invigningsbilder" från just Ullared under just Lördagskvällen här.. ![]() Bil med efterföljande husvagn påväg från Ullareds camping, regnumret utsuddat för att undvika ev. diskussioner.. Dock en brusig bild då jag körde på ISO 800 här.. ![]() Idag var det helt fullt med bilar på alla (säkert över 20-30) parkeringar i hela Ullared med folk som skulle handla på Gekås.. ![]() Mitt ute i sjön skådar man detta.. "lekanordning" för barn som badar.. ![]() ![]() Regnet plumsade på marken under dagens spöregn, här en bild från gatan vid "nedplumset"..
![]() |
#2 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Riktigt bra bilder den kameran tar
![]() Jag ska också köpa en sån Canon Powershot S3 IS, men jag vet inte när. ![]()
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare Metal_henke
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Håller med Conny, det är ju inte precis "Nödvändigt" att skriva i varenda tråd att man ska köpa ny kamera.
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citat:
Kan avläsa ett flertal regnummer på denna bild. Konsekvent??? Nä... |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare Metal_henke
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Och vem orkar bryr sig om regnummer? Man ser dagligen i tidningars artiklar med bilder där regnummer inte är utsuddade. Finns även massa bilder på nätet som inte har utsuddad regnummer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Sa nån nått om diskusion om regplåtar? Näääääääh?
![]() Då vet jag att man inte ska sudda ut plåtarna om jag visar bilder på bilar. ![]() /Jonatan
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Jag tycker nog att den första bilden är helt ok för att vara ISO 800!
![]() En sak jag är nyfiken på är hur mycket "färgkant" man får vid full zoom för det går väl knappast att undvika annat än med extremt dyra linser? Kommer inte på vad det kallas nu... Intressant är även om det endast syns vid full zoom eller även går ner i zoomområdet. 12x är ju ganska extremt och nog inget man använder så ofta egentligen så påverkar det mest bara där är det ju ingen fara. ![]() Jag har heller inte fått tummarna loss och köpt denna än, blivit MJ prylar var månad nu ![]()
![]() |
#12 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Byggare Bob och övriga
Den 1 jan 2007 antas den nya lagen där en omarbetad lag för PUL börjar gälla. På vilket sätt missbrukas informationsuppgifter i bilderna ovan? Från datainspektionens webbsida: En viktig ändring är att behandling av personuppgifter i ostrukturerat material i många fall inte kommer att omfattas av de hanteringsregler som gäller idag. Istället införs en missbruksmodell som inte fäster vikt vid hur personuppgifter behandlas utan riktar in sig på om de missbrukas eller inte |
![]() |
![]() |