![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Så va jag fast i 3d-byggandet igen!
Har tagit mej i kragen och försökt få klart mina 60-talare men fastnat i alpha-kanalsträsket. Försöker få till tonade rutor (i 1024 x 1024) men lyckas bara få till en -trans-kanal alternativt en tonad alpha-kanal som inte visar inredningen... Nånn som har lust att hjälpa till? (bara en liten status-bild: ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej Json!
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med problemet då texturer och alpha inte är min starka sida. ![]() Kände mig bara tvungen att kommentera den snygga vagnen. ![]() Lycka till med fortsättningen .... Mats
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Låter som att du har problem med sorteringen av underobjekt.
Med fel sortering så får man "röntgen" effekt. ChrisTrains har en FAQ om du använder gmax annars vet jag ej. http://www.christrains.com/faq.html Mvh Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Du, KMW, den va bra den! Nu funkar det som det ska
![]() EDIT: Fototexturerna ska Dalle ha ett stort tack för, ska bara införskaffa ett tillstånd så släpps vagnarna nog inom en inte alltför avlägsen framtid Ny bild: Senast redigerad av Json den 2007-01-05 klockan 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]() Citat:
![]() Uffe.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du kan använda fototexturerna, inga problem!
Försök helst mappa texturerna så att det finns en särskild del av ace-filen för varje dörr, så att man kan ha med/utan gul rand och slipper bakvänd text på destinationsskylten.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
titta, det tillståndet kom utan att man behövde be om det enns
![]() Att mappa så texten på skylten kommer rätt är inte någon enkel uppgift... Speciellt på A2:an då den delar textur med AB2... Får se till å komma på nått bra där verkar det som ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Så Snyggt... Den första bilden står det väll örebro lr något och den andra malmö!! Har jag inte rätt!!