![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
hej, ja jag fick lite klåda i fingrarna inan i dag o jag har inte fått över loken från min pappa änu så jag började så smått att bygga en rc4 hytt i gmax, ni får väldigt gärna säga vad ni tycker om den änså länge o gärna ge mig lite foton att bygga efter, föresten, jag behöver någa mått på bredd o höjd av ett rc-lok
![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
|
![]()
Ja lokföraren måste vara lite fika sugen verkar det som då han faktiskt kokar te i sin hytt nu
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
|
![]()
ja , jag har nu åtgärdat breden på hytten o vid en första anblik ser det ganska bra ut tycker jag
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
|
![]()
ja, jag har ju nu gjort dom mest grundläggande o viktiga sakerna som ska finnas i hytten eller vad säger ni
![]() ![]() jag vill fortfarande ha hjälp med lite foton om någon har ,och om kanske någon kan hjälpa mig med två stolar att sätta in ? Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
jag antar att intresset är svagt för en rc hytt ? jag tänker ändå fortsätta med den, skulle fortfarande vilja ha någon bild o någon förklaring på vad olika knappar i hytten gör o hur jag får allt att röra sig, någon med mer expertice än mig,får gärna hjälpa mig lite på vägentill en färdig hytt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Det är detta som har saknats i flera år. Det finns många modeller och ommålningar, men hytten glömmer man bort.
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
jaja, för dom som är intresserade så har jag kommit så här långt i dag o kommer inte göra mer i kväll, God Jul o Gott Nytt År
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Bra början!
![]() GOD JUL!
Mvh Alexander Senast redigerad av alex den 2007-12-23 klockan 01:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidigare v10
|
![]()
ja jag hoppas inte ni förväntar er något super snyggt o bekvämt för stolar då detta är det besta jag kan göra just nu, det blev ju inte jätte åligt men det skulle kunna bli mycket bättre, jag ska arbeta lite mer på den sen då ska jag försöka gropa ut sätet litegran så den stakars föraren får lite rugstöd i lite skönt för röven
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare v10
|
![]()
ja då har ju "te-kokaren" fått en sitt plats med
![]() ![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Ser snyggt ut och det är bra att du tar upp bygget med en RC hytt efter att jag lagt ner min hytt...
Du skulle kunna ta bort onödiga polygons så att det blir en bättre prestanda i Trainz...
![]() |
#12 |
Tidigare v10
|
![]()
så som tekanan t.e.x ? men muggen stanar , det kan jag lova hehe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Byt ut tekannan med en kastrull...
![]() Jag menar om du kolla under stolen så finns det ex en polygon som du kan ta bort och under körspaksbordet... o.s.v.!
![]() |
#14 |
Tidigare v10
|
![]()
okej, föreslår du kanske att jag tar bort väggen i fronten under förarbordet ?
nu är kastrullen där ![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-11-24 klockan 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tidigare TriQz
|
![]()
Nej, inte riktigt så...
Jag menar att du kan konvertera formen till "Editable Mesh" och sedan välja funktionen polygoner... Sedan så klickar du på en sida (alltså polygonen) och trycker "Delete -knappen". På så sätt sparar du prestanda när du väl har konverterat den till Trainz...