![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Jag har problem med Rc-lok.
Jag kan köra med motorvagn, dieseltåg och de flest. Men just Rc-lok kan inte börja rullar trots jag har lossna broms och så men ändå fungera det inte. Var det någonting problem med Rc-lok? (Jag ska sätta upp lite bilder på den här trådet senare om det behövs) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Är det en elektrifierad rutt?
Är körriktningsväljaren lagd i antingen läge framåt eller back (Forward/Reverse)? Är strömavtagaren uppe? Är alla bromsar lossade? Är alla svar ja borde det ju gå... Vad händer och hur gör du? Och när händer det?
![]() |
#3 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Använder du mstsBin?
Det finns/fanns ett problem med att vissa ellok förblev strömlösa, men jag tror att det är åtgärdat i och med den senaste versionen av mstsBin. Jag har i alla fall inga problem med det längre. mvh .... Mats
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ja! Det gjort jag...
Jag har försökt med allt men det var någonting konstig. Det har aldrig hända mig förut. Jag har lossna alla broms och så.. Jag har testa alla typ tåg men det visar sig att alla fungera utom Rc. Jag har prova badå de annan Rc som Connex, SJ å Green Cargo Men de har samma problem. Nu visa jag bilder.. Synd att bilder är små men jag ska berätta vad texter stå på bilder. -------------------------------- 1) Rc Green Cargo "orange" Hastinghet: 0 km/h Gaspågår: 97% Fram/back: Fram Strömbrytare: på Tågbroms: Lossna Lokbroms: 0.00 % ------------------------------------ 2) Rc Greeen Cargo "orange" Hytt Hastinghet: 0 km/h Gaspågår: 97% Fram/back: Fram Strömbrytare: på Tågbroms: Lossna Lokbroms: 0.00 % "VARNINGSIGNAL": - Strömbytare är på... - Friction brake ------------------------------------ 3) Rc Connex Hastinghet: 0 km/h Gaspågår: 100% Fram/back: Fram Strömbrytare: på Tågbroms: Lossna Lokbroms: 0.00 % ----------------------------------- 4) Regina Hastinghet: 45 km/h Gaspågår: 55% Fram/back: Fram Strömbrytare: på Tågbroms: Lossna Lokbroms: 0.00 % ----------------------------------- Bild2, Jag fick varningsingal, Friction brakes, men jag har lossna på alla broms som finns. Det var lite konsitg. Senast redigerad av themepark den 2007-11-16 klockan 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Hur kan man löser den problemet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Vilken versionm av MSTS bin?? kör du stable??? Kör du med working release kan du få dessa problem... Använd Stable så ska det fungera.
Har haft samma problem.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag använda bara mstsbin stable 1,7. Jag har inte installade working release. =/
Det fungera ändå inte... Senast redigerad av themepark den 2007-11-16 klockan 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Har du nångång nödbromsat Rc-lok för ett tag sen med backspace-tagnenten? Det kan ha påverkat så att det inte går att köra igen. Kanske kan du återställa med Ctrl+Z tror jag det var. Hoppas det löser sig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det är nog mstsbin som har med att göra.. men jag vet inte inte hur man kan göra eller gör problemet bort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag misstänker coupler-fix. Det finns sån att ladda hem. Har du installerat couplerfix? Danskarna hade problem just om couplerfix till vissa lok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ja, var kan man laddar ner hem couplerfix? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Jag misstänker fortfarande MSTSBin, då det är en känd bugg där.
Problemet är åtgärdat från och med version 1.7.0819. Då senaste Stable Release är version 1.7.051922 så finns felet där. Om du istället använder Work rel. 1.7.102222 så ska det fungera. Det är denna version jag har installerad. mvh .... Mats
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Tusen tusen tack tack att ni försökte hjälpa mig.
Nu lyckas jag. Det var mstsbin som bugg med Rc-lok. Rc-lok fungera jättebra nu. |
![]() |
![]() |