![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hej! Har sökt på forumet utan resultat. Hur konverterar man en modell till TRS från GMAX? Har suttit och byggt på en enkel pendeltågs-skylt ikväll, och vill nu konvertera den. Hur ska jag gå tillväga?
![]()
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Skapa en mapp.
Exportera objektet till IM-format och även alla texturefiler. Lägg dessa i mappen. Gör sedan en textdokument som du kallar config. Jag kopierade en config som jag använder till alla mina byggnader och skyltar, brukar fungera men du får absolut inte använda min KUID men det tror jag redan du vet men så att du inte råkar kopiera detta och sen använder min av misstag. kuid <kuid:185092:1010:1> Denna får du inte använda region "Sweden" type "sign" description "" trainz-build 2 category-class "BC" category-region-0 "SE" category-era-0 "2000s" asset-filename "Namnet på objektet" username "Namn på objektet" thumbnail author "Daniel" organisation "'" contact-email "Din emailadress" license "" kind "scenery" Asset-filename måste vara exakt samma som namnet på Im filen och mappen allt ligger i. Username är det som står i trainz. Tips: -Tänk på att texurerna måste vara exempel 512*512, 64*128, 256*1024 etc.. -Använd aldrig ÅÄÖ i något sammanhang Lycka till! ![]()
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2007-12-29 klockan 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Och då kommer frågan, hur exporterar jag till IM format?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
laddar ner "Trainz Asset Creation Studio" från Aurans hemsida. Sök här på forumet för en up-to-day länk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hur får jag filen till en cdp fil sen då?
![]() |
#6 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Gör så här...
"Clone" en annan byggnadsfil och byt ut informtionen med din... Glöm inte att byta ut im filen också! Så gjorde jag första gången!
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hur kan jag få textur-filen till en .texture fil då?
![]() |
#8 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
Använd BMP eller TGA och om du vill kryptera den, gör det.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Och var ska jag lägga texturerna? Nu ser det ut såhär:
![]() |
#10 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
Men gmw-filen kan du ta bort, den behövs inte. Edit: Men ser nu, varför heter IM-filen hamn.IM medans mappen heter pendelskylt? då kommer det inte fungera ![]()
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2008-01-01 klockan 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Arvid, vi kanske ska ta detta på MSN eller liknande? Jag finns online ikväll om du har lust.
![]()