![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Har laddat ned Svenska tåg 2005, någon som har en klue om hur jag packar upp denna, har inte installerat Winrar eller något Zip-uppackningsprogram... ? Har innehållet både som zip och winrarfil..
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Jag har både från 2004 och 2005 installerat och har vinrar installerat. Jag tycker att vinrar är ett bra program,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Håller med Fredrik. Du måste nog ha WINRAR installerat för att packa upp filerna. Hittar du lätt på nätet om du söker Winrar.
Hälsningar
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Om jag inte minns helt fel, så gjorde jag en groda i TRS2006. När jag bara skulle installera en mapp med några cdp-filer i. Tillsammans i denna mapp, hade jag en massa zippar och winrar som också blev installerade. Så att själva installationen för mig, tog en hel dag istället för någon minut.
Blev lite förvånnad, att TRS2006 även öppnade och installerade winrar och zippar då. Vet inte om det är likadant i TS2009/10. Men du kan ju prova, att lägga Svenska tåg 2005 som du har laddat ner i en mapp och sedan importera den mappen i TS2009/10. Så får vi se, om även TS2009/10 klarar av att öppna zip och winrar.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Jag har ju vinrar som jag skrev på förra svaret och mitt trainz 2009 lägger inte av eller om det står en ruta att man måste starta om spelet, jo förresten ibland men det inträffar inte pga VINRAR, det kanske är så när spelet tänker för mycket och man högerklickar så kan spelet stängas av och man får starta om spelet. Jag har testat det och det inträffade faktiskt att jag fick starta om Trainz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Du kan nog glömma mitt förslag helt och hållet i inlägget två steg upp.
Provade precis i TS2009 och även i TRS2006, fungerade inte alls. Så hur jag bar mig åt, när jag fick en massa annat material installerat. Vet jag inte just nu. Lättast för dig, är nog att söka reda på winrar som dom har föreslagit i tråden och installera detta.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Har en mapp med "Trainzfiler" som jag lägger filerna från "2005" i, sen är det bara att Öppna dem, de lägger sig rätt i TRS 2009 direkt....!
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Stina! Du kan testa WinRAR gratis i 40 dagar. Använd Goggle och den svenska versionen. Sen kostar det pengar - cirkus 370 kronor, det är det värt.
Kan köpas via svenska HTM Distribution (www.htmd.se) som har bra service. Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Helt suveränt gratisprogram som klarar så gott som alla format (även ISO) + massor av annat http://www.izarc.org/
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hei jeg kan anbefale denne. Den er helt gratis og finnes i 32bit og 64bit ver.
http://www.7-zip.org/ ![]() ![]()
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Här ett Prg som jag andvänder mycket för att packa upp eller ner med och det är Total Commander
Här länken http://fileforum.betanews.com/detail...er/945901171/1