![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag funderar på nytt grafikkort. Jag har modern dator utom grafikkort som är 5-7 år gammal. Jag hittade en som jag tror är bra för mig. Vad tror ni? http://www.netonnet.se/art/dator/dat...b/138076.4037/
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-09-25 klockan 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Totte!
Vilket grafikkort man ska/bör köpa beror på flera faktorer... 1. Vad har man för dator? 2. Vad har man för budget? 3. Vad vill man kunna spela? 4. Vad använder man för upplösning?
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Mest till för att köra simmen. Mitt gamla grafikkort är ATI Radeon x300/x550/x1050Series.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kolla spec nu för ATI X550 och det har visseligen lite lägre clockhastighet och mindre med minne, men det har dubbelt så stor bus (128 bit mot 64 bit) om man jämför med kortet du tänkte på hos Net on Net. Jag gissar på att det nya kortet inte är mycket bättre än det du har eller kanske t.o.m. sämre!????
Jag gjorde en bra deal på ett HD5850 nyss, så jag kommer ha ett HD5770 snart till salu. Fungerar kanon och hade jag bara kört tågsim hade jag inte bytt upp mig. Har kvar kartongen och allt som följde med. Är du intresserad, så PM:a mig! Kommer dock inte sälja det innan jag fått hem det nya...
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag är intresserad av denna kort. Frågan är om min nätagg räcker till (400w). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
400w räcker om det är ett märke med kvalité. Ett Corsair 400w kan vara mycket kraftfullare och stabilare än ett noname 500w agg. Test av billiga nätagg: http://www.sweclockers.com/recension...etklassen-2010 Corsair, Fractal Design och FSP är dom bättre.
Här http://www.sweclockers.com/recension...en/10#pagehead testas Ace nätagg. Dessa har det diskuterats mycket om. Vissa säger dom är skit och vissa är nöjda. Jaja, dom testa fyra stycken och alla gick sönder och som grädde på moset, så gav dom inte den effekten dom skulle ge heller. Angående den rekommenderade strömstyrkan som står på grafikkorten, så har dom tagit i där. En oklockad dator med standard grejer och ett HD5770 drar runt 300w. Det är dock bra att ha lite mer kraft i agget, så det inte behöver jobba ihjäl sig...