![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Här är ett par bilder på min nya rutt som heter Lillbanan. Jag kommer förmodligen byta namn på den senare... Just nu så är den bara 2st "baseboards" stor men jag ska bygga ut den mer när jag har orken och tiden :P
Jag är lite av vad man skulle kunna kalla en amatör när det kommer till Trainz simulator.. Men jag blir bättre och bättre.. Så här ser min andra smalspårs rutt i Trainz 2010 ut. ![]() (P.S. Ge mig gärna lite tipps på hur jag skulle kunna göra något bättre! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt.
Vet i katten, om du behöver några tips, efter dom bilderna. Skulle i så fall, vara bild 1. Att du splittar vägen, precis före och efter spåret. Så att du kan höja upp vägen till rälsnivån, så att inte banvallen löper över vägen.
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Snyggt! Det enda jag ser är att du kunde flytta lite på markvegetationen som ligger på vägen. Ser lite konstigt ut med en asfaltsväg med buskar på. Lycka till!
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tack
![]() ![]() Mvh Ola (Smalspårs älskare) Senast redigerad av rely den 2011-02-12 klockan 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Du vet väl att det finns en knapp som man kan använda för att räta ut spåren (Strighten track, näst längst till höger, längst ner, i rutan du använder för att lägga ut spår)? Hinner bygga mycket nog? Varför ska du inte hinna det? Forumet finns nog kvar, så att du kan visa bilder när DU är klar ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Tack för komplimangerna ![]() Okej ska försöka räta ut spåret en aning ![]() Haha ja, jag kom på det :P Mvh Ola |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Här kommer ett par bilder till med det nya spåret och ny väg.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Men om jag ska vara helt ärlig så har jag lagt ned bygget på lillbanan.. Jag insåg tillslut att jag skulle behöva bygga om för mycket om jag skulle få den som jag vill.. Så därför så började jag på en ny rutt som jag ska tänka lite mer på innan jag faktiskt bygger.. Här är en bild ifrån den ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
En personlig reflektion.. de grova träden var något som kom med TRS 2010... jag har tagit bort mina.. de svajar ju också.. och bytt dem mot JVC´s och G:Tree´s på DLS..
Jag tycker de är rent utav fula... Annars har du en kanonbana... fina bilder...