![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag har bytt dator här och därför kopierat över allt från en dator till en annan.
Som processen skall funka, enligt vad jag förstått den, är att man skall kopiera UserData/Local mappen från dator A till dator B för att få samma data på båda datorerna. Efter detta extended database repair. Problemet är ju att det inte är hela sanningen. Jag gjorde så och hade när jag började 0 missing dependencys på dator A. Sen efter kopieringen och databas ombyggnad så startade jag DONJ banan och vad ser jag? Jo, flera missing dependencys varav 66 stycken på DLS.... Så hur skall man egentligen göra för att vara säker på att ALLT kopieras över? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag bytte moderkort nyligen och fick därför installera om Windows och därmed alla installerade program. Jag körde på att kopiera hela TS20** mappen och skriv över den nyinstallerade. Sedan var det bara att starta och allt fungerade som om jag aldrig hade installerat om något!
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag tillhör en, av flera, som predikat att man skall spara Local-mappen. Nu börjar jag tillhöra skaran tvivlare. För mig har det fungerat ibland och ibland inte. Jag får tillbaka det mesta sparade, men det tycks som om att programmet förvandlar vissa splines från att vara vägar till att bli räls.
Kan det ha att göra med att programmet skapar hash-nummer och det blir någon sorts konflikt av något slag? Att spara HELA trainzmappen måste vara det allra bästa, precis som Korvtiger gjort. Hälsningar
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
Att spara en hel mapp med ett spel, brukar oftast inte fungera, eftersom moderna spel nästan alltid lägger in en massa grejer på hdd c:/dokument, vilket stryker med när man installerar om windows. Det slutar ofta med att windows inte vet att ett spel finns, trots att det ligger där på andra hårddisken.. Då blir det problem.
Att det fungerar med trainz är bara bra, men ta inte proceduren för given. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag tror på det Hobo säger. Föreslår en annan lösning:
Det borde räcka med att spara UserData-mappen, i vilken också Local-mappen finns? Hälsningar
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Hobo har helt rätt och det gäller även för Trainz, men grejen är att man först installerar Trainz och sedan skriver över TS20** mappen ibland programmapparna. Då fungerar det utan några som helst problem. Andra spel kan ju dock ha sparade saker i User-dokumenten, men om man kopierar även dem så fungerar det oftast med sådana spel med.
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2011-09-03 klockan 08:54. |
![]() |
![]() |