![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
När man kör tåg i TS12 så dyker det ju upp lås på växlarna när tåget kommer i närheten. En närhet som kan vara lång bort. Det här gör ju att det blir hart när omöjligt att använda J för att växla.
Finns det inget sätt att bli av med detta lås eller åtminstone korta avståndet från växeln. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Du kan prova att använda."adjust trigger radius" Knappen som är inringad. Håll musen över växlen, håll vänster musknapp nertryckt. Och dra musen mot dig för lägre värde. från dig för högre värde. Den står på 20.00 som default. Har för mig att det är i meter.
Det finns inget sätt. vad jag vet att bli av med låsta växlar helt. Det kan vara lömskt när man kör själv och har AI tåg på banan.
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
Motivet jag sett till att ha denna feature är att man i multiplayer inte ska hamna i en situation där olika tåg "tävlar" om att ändra en växel. Klen tröst för oss singleplayare... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Ja,ja Trainz 12 blir bara sämre och sämre. Det finns en del bra saker och fina banor i TS12 men köra tåg själv har ju blivit näst intill omöjligt på grund av dessa låsta växlar. Även när jag bara har ett ena tåg på banan får jag dessa låsta växlar och då tar det ju slut. Om tåget måste gå till vänster med en låst växel pekar åt höger så är det ju stopp.
|
![]() |
![]() |