![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... jag försökte posta i "Allmänt om3D Design" men intresset där är som i kyrkan, tämligen dött, så jag postar här i stället:
Förstlingen 1 börjar ta form och är satt på spåret för snabbtester. Bilderna är "krymta" för att passa "smalbildsproletariatet" och jag hoppas texten också har anpassat sig till detta "utdöende" format ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Snygg lan. Du har kommit en bra bit på vägen
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Tack gp3119,
kul att nån bryr sig ![]()
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lennart.
Du får inte skrämmas på detta sätt ![]() ![]() Tycker att det ser bra ut, så här långt. ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Fantastisk textur på pannan där lan!
Är själv sjuk så jag har inte kunnat följa det här så ordentligt men det ser bra ut! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Det ser ju jättebra ut
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ser grymt bra ut.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
På bilderna är det 1435 men det finns underlag för en 891 också, vi får se !?
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Och skärpning med text och bilder
![]() Förstlingen utvecklas lovande kan jag meddela! Satte en av Ekans lokisar som Driver men de lata gubbarna skall sitta ned ![]() ![]()
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
... relativt modernt klädda australiensare som har samlats i Nora, 1856, för att insupa invigningen av Sveriges första normalspåriga ånglok, Förstlingen I !
T.o.m. kossorna verkar ganska intresserade, dom kanske hoppas på en ny tjur på "sätern" ![]() Nu för tiden är det väl få som bryr sig ![]()
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Oj va fint det blev, lan!
Jag kollar dina underverk fast jag inte använder Trains. Jag svarar när jag känner mig motiverad. Du, lan komenterar aldrig mina ruttbyggen, det förstår jag inte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Kul bygge LAn! Det ser mycket snyggt ut!
Folk som klagar på sin arbetsmiljö idag borde kolla upp hur det var att vara lokförare på förstlingen. Inte mycket till vindskydd eller sittplats ![]()
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Jag bryr mig och det ser snyggt ut
![]() ![]() P.S. Om någon inte gillar inlägget går det bra att ta bort det, jag ville bara säga min anledning att jag inte skriver så mycket ![]()
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Den andra kommentaren är egentligen en fråga - det ser ut som att du satt lokföraren på en tunna? För det första, skall det inte vara två personer - en lokförare och en eldare? Två - fick de sitta alls? Och tre - isf, hade de inte någon form av pall? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag var i Nora 150-års jubileum och såg detta lok. Man stod och körde, t.o.m. vår nuvarande kung.
![]() |
![]() |
![]() |