![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Den 14 September, det vill säga på min födelsedag går svenskarna och röstar om EMU. Om vi skall ha euro eller ha kvar kronan.
Hur kommer Du rösta? Jag, som inte direkt bryr mig om alla argument för Sveriges företag, ekonomi etc. ser bara till det praktiska typ. Att ställa om sig nu när man är van vid kronan blir jobbigt så jag hoppas vi behåller den! Dessutom är ju nya hundralapparna och femhundralapparna riktigt fräcka! [8D] Med vänliga hälsningar Pson ![]() www.tagbilder.com |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jag är för Euron!
![]() Vi borde väl inte ta ett steg ut ur EU!? Bättre med ett steg inåt! ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hehe, hoppas bara inte svenska folket röstar ja/nej bara för utseendet på den gamla/nya valutans skull.
![]() //Peter |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det är väl tyvärr det som de flesta kommer att göra!
Sverige kommer inte klara sej utan Euron. Så som ni förstår så är jag för Euro! /Mats Tinnerholm Borlänge ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Står fast vid krona även om ja ej får rösta..
//MVH John |
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Säger som Prymi. Vill inte ha med Euro att göra. Tycker om Kronan.
Mvh:Trigger ![]() http://medlem.spray.se/farjestad5 |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag kommer att rösta NEJ, det där svammlet som Göran Persson säger att det kommer bli sämre om Sverige inte går med, det köper jag inte.
MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Reser en del, handlar alla mina mc- och bilprylar från Tyskland, har varit med om två stora kronkursfall och gillar inte 'glappet' mellan bankernas köp- och säljkurser som har en förmåga att tugga i sig några procent av reskassan, så det är inte mycket att tveka på. Tror dock att vi blir utanför ett par år framöver, tills kronan rasar nästa gång.
/Jörn ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
|
![]()
Ni som vill rösta nej, har ni några bra skäl, mer än att "kronan är snygg" eller "tycker om kronan" ?
- Sverige kommer förlora exportandelar om man väljer att stå utanför - Sverige får en stabil valuta som är starkare än dollarn - Sverige kan aktivt delta och vara med och bestämma om europas framtida ekonomi - Det blir lättare när man reser och för företagen med en europeisk valuta - Europa har länge varit splittrar, nu när man kan ena kontinenten varför skulle man då sätta käppar i hjulet med ett nej - Se på Finland hur bra det gick, varför skulle det gå sämre för Sverige ? Ett nej är faktiskt ett risktagande för Sveriges ekonomiska välfärd, något som man kan undivka genom att rösta ja ![]() ![]() Jonte |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
|
![]()
Riksbanken eller vad det är idag har hand om kronan, går vi med så blir de nånstans där nere som har hand om det hela.
En folkomröstning är onödigt, Ett ja är ett ja, ett nej är inte nödvändigtvis ett nej... Dagens regering kan hoppa upp och ta sig nånstans där inte solen lyser. Jag kommer inte ens rösta, det ger inget. EMU lär det bli ändå, förr eller senare. |
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
|
![]()
Jag kommer att rösta nej för euron för att alla varor kommer att bli dyrare pga allla priser kommer att avrundas uppåt! Jag var på semester i Tyskland nylingen och där hade allting blivit dyrare sen dom införde euron. Sen vill jag att Sverige ska även gå ur EU snarast! Är så trött på tramset på EU-poltiker i Bryssel! Vadför ska besmämma över hur gurkorna ska se ut. Kan dom inte var böjda för? En böjd gurka smaka lika bra som en rak gurka! SVERIGE UR EU NU!
![]() /Chessie System Chessie Railroad System 1972 - 1986 "Gone but not forgotten" |
![]() |
![]() |
#12 |
Member
|
![]()
Har vi klarat oss med kronan såhärlänge så ska det väll inte vara något fel med att ha kvar den?
även om vi tagit ett steg i EU varför måste vi vika oss för att alla andra gör det? ja menar te.x alla länder byter sina penar varför kan inte svergie stanna med sin krona??? man behöver inte alltid gå med i allt! jag menar när göranperson hadde tal inför valet lovade han högre löner innom sjukvården å en jädra massa å mer pengar jag har INTE sett några höjda löner! ![]() [} ![]() ![]() ![]() ![]() MVH/Putte |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Jag håller med dig Jonte. Ganska sällan nej sägare kommer med några riktiga argument.
Det är nog också lättare för ett land att gå med i EMU nu efter man sett hur det gått för de andra länderna. Och lära sig av de misstagen de gjorde i samband med deras EMU-inträdande. Sen kan man ju kolla på vilka partier det är som vill rösta nej...bara vänsterpack och liknande. En av vänsterpartiets nya frontfigurer gjorde bort sig fint i TV när hon snacka med några andra partiledare. Men det är ju å andra sidan inget nytt att en vänsterledare gör bort sig...om och om igen ![]() ![]() Jag kommer rösta Ja av ekonomiska skäl....inte av kulturella. Tic |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Kommer att rösta JA till EMU.
Antingen man är för eller emot EMU är det viktigt att man röstar. mvh bengt |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
VHS eller DVD filmer av verkliga tåglinjer? | Perre | Tågbilder | 2 | 2005-01-11 12:26 |
Brainstorming.... | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 69 | 2005-01-05 20:10 |
Splines eller objekt? | MatsH | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2004-11-18 15:27 |
Euro Loco aktiviteter sökes!(finns det?) | Olaf Lindström | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2003-02-28 20:37 |
Vilken station bor du vid eller ligger närmast dig | Trigger | Off-topic | 23 | 2002-10-29 16:31 |