![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Nikon 3100 den hetaste kameran? Om prislappen får ligga runt 3500:- och man vill ha bra optik och ett känt märke - då finns det väl inte så mycket att välja mellan?
Nikon 3100 erbjuder 3 MegaPixels, 3x optisk zoom, en närgräns på 4 cm, en bra LCD-skärm osv. allt för 3588:- och den kommer säkerligen sjunka ett par hundra kronor innan jul! ![]() Ett annat bra märke, är ju Canon med deras Digital Ixus 400 men den är lite för dyr! Bildkvalitén på den är ju helt super. Men, om jag fick välja idag blir det en Nikon 3100. - läs mera om den här! Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
En kamera som verkligen ser spännande ut är Canons nya D300
I stort sett samma kamera som för drygt ett år sedan kostade 36.000:- (då som modell D60). Sedan kom D10 som ligger på 20.000:- och nu alltså D300 som ligger på 10.000 för huset utan objektiv. Detta är en proffskamera men att se priset sjunka från 36.000:- ner till 10.000:- är mysigt ![]() Kameran klarar 6,3 megapixel och beroende på vilka objektiv man använder kan man ta en hel del "grymma" kort. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Nikon 3100-ägarna verkar i alla fall nöjda. Men vad har du emot hp PhotoSmart 735? Kostar en tusenlapp mindre, verkar vara ungefär samma bildkvalitet.
> Ägarrecensioner, pricerunner.se Vad är det för skillnad mellan Nikon 3100 och Nikon CoolPix 885. Den sistnämnda säljer Cyberphoto ut till kampanjpris just nu, 2 995 kronor! ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Hej
Undrar varför "Nikon CoolPix 885" "bara" kostar 2995:- Samma data som 3100, va ja kan se som hastigast. ![]() Närgräns 4 cm. Verkar nästan bättre[:0] http://www.cyberphoto.se/ Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
|
![]()
Efter att ha jämfört de båda (885 och 3100) på Cyberphoto är det ingen tvekam om vilken jag skulle välja.
885 har några saker som 3100 helt saknar (enligt Cyberphoto) * upp till 8 sekunders slutartid + bulb (kan ta hur länge som helt så länge knappen trycks ner) * Exponeringen kan sättas antingen auto eller manuellt * Fokusering kan ställas antingen auto eller manuellt ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Ja, men nu verkar 885 vara borta från sidan, har dom sålt slut på den tro?
Sen har ju 885 filtergänga, inte fy skam, nästan lite proffsigt. Men nu så har kanske tåget gått. ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Vad sägs om denna då, Olympus Camedia 720 med 8x zoom, 3M pixel, filtergänga m.m för endast 3495:- ![]() Länk http://www.cyberphoto.se/olympus/720.php Roger ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Kodak, Kodak, Kodak! Det är helt otroligt! Jag har inte ens tittat på Kodak tidigare, men vilket misstag.
Kodak DX6340 3 MegaPixels 4x Optisk Zoom 3095:- Dessutom med filmsekvenser med ljud, wow! Kolla in bilderna här, vilken skärpa! Vill nog påstå att den är bättre än din, Fredrik! ![]() ![]() ![]() Kodak DX6340 mera info Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Pson,
om jag var du skulle jag spara pengar ett tag till och köpa en kamera med kanske 5 Mpixel eller så... Då har du ju bildkvalitet så att du kan skriva ut i A3 om du skulle ha lust och det e ju inte fel. Själv har jag en Olympus C-50 Zoom med 5Mpixel, 3X optisk Zoom (4 X Digi men det e inget att ha), 4 cm närgräns osv.. KAlle ![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Pson!
Jag undrar vad du ska ha kameran till? Fota eller filma? Är det mest för att fota tåg, skit i vad det står om filmsekvenser m.m. Då är ju annat viktigare, som t.ex. mycket optisk zoom! Ska du mest filma? Spara mer och köp en sån kamera istället..... Jag har en Olympus Camedia C2100UZ och är mycket nöjd med bilderna den ger, trots den bara har 2.1 MegaPixels. Skulle jag köpt en ny kamera idag, hade jag köpt samma som Rojje rekommenderar och Fredrik har. Du kommer älska zoomen och det är mycket kamera för dom pengarna! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#15 |
Admin & STW-member
|
![]()
Precis... med mycket optisk zoom kommer du kunna ta mycket mer och bättre bilder. Det är oftast bättre att stå en bit ifrån tåget/loket man fotar och använda zoomen så att man slipper effekten ifrån vidvinkel vilken ibland gör att saker ser skeva ut.
___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |