![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Vi går alla i väntans tider, TSR2004 skall snart födas. Under tiden roar jag mig med att experimentera med bumpmaps i gmax. Tyvärr kan jag inte se resultatet (visas inte i gmax 2.0), Jag har gjort bumpmaps till tegeltak, locklist-, fjäll- och annan panel. Håller på med stensättningar, typ perrongkanter, gatsten, husgrunder mm. Själva tekniken är enkel, man skapar en gråskale-bmp i samma format som texturen, där mellangrått(RGB 127,127,127) skall synas ligga i nivå med ytan, medan vitt (RGB 255,255,255) sticker ut och svart (RGB 0,0,0) tycks insjunken. Själva texturen gör också en del för att förhöja verklighetstroheten.
ÄR DET NÅGON SOM VET NÅGOT PROGRAM SOM VISAR DETTA PÅ SAMMA SÄTT SOM JETMOTORN I TSR2004????? LAn |
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur gör vi TSR2004 svenskt? | lan | 3D-design - Trainz | 24 | 2003-10-26 11:43 |