Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-02, 12:59   #1
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Unhappy Rc loken och lite annat....

Tycker att de är lite felgjorda så att säga. De ser inte riktigt helt och hållet ut som rc lok som tex x2000 sättet som är perfekt gjord.

Tex rc7 så har man bara gjort en ommålning av en rc 4 vilket gjort att luftintagen är av rc 1,2,3,4 typ och inte den typ av lufintag som rc6 har.
Sen fattas det färg (?) bland annat vid de tre lyktorna på taket samt att det borde finnas förstärkta rutor ifronteran som det ju är på de riktiga loken.

X2000 sättet är däremot utan anmärkning, väldigt bra gjord så att man nästan tror att det är ett foto på ett x2 sätt.

x31/32 : orna har en väldgit bra acceleration och bromsförmoga vilket är lite kul, det har inte x2 sättet på trs 2004/2005.

En sak som är synd att det utliggarna på kontaktledningarna är likdana allihop och inte en som är kort och den andra lång varanan stolpe som det ju är på riktigt. Sry är kanske lite gnälligt men annars är trs 2004/05 en av de bästa tågspelen just nu

Detta är för övrigt mitt förta inlägg på detta forum....
Eric B besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-07-02, 15:41   #2
hgkn
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Talking

Vad gäller Rc- loken är det ett stndardutförande att göra ett nytt tar för en van person flera 100 timmer så vi får vara glada att vi har dom som orkar göra det dom gör. Du kan köpa senaste addon-cd Svenska tåg 2005 här finns luftledningstolpar (grå, gröna, snöiga, med lite eller mycke rost) med alla typer av utliggare + en massa andra fint Svenskt material. Jag rekomenderar att du samtidigt köper Svenska tåg 2004. Köpa gör du enklast från NORDIC softsales här är en länk.
http://www.nordicsoftsales.se/2005/i...dex&cPath=4_22
Lycka till.
Gammal 2005-07-02, 16:23   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Har för mig att jag har sett en bild på ett nytt Rc-lok som tufftuff håller på med, men det var ett tag sen.

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-07-02, 22:50   #4
tufftuff
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Stämmer, men bildskärm exploderade och dödade datorn samtidigt bara dagar efter jag visat lite bilder i vintras, ca 4 månader sen tror jag. Har inte kunnat komma åt något på hårddisken efter det, inte förrens nu dvs
Har helt ny dator sen två veckor, samt Rc-ritningar i 1:10 så nu ska det väl kunna bli en bra modell hoppas jag

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23.