![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Jag har börjat så smått på en ny rutt och använder Trainz-Swedens fina vägar.
Men av någon anledning så verkar det inte som invisible road-splines infogas när man placerar en böj eller korsning, måste man göra det manuellt? I bilden nedan så försvann bilarna mitt i 90-graders böjen innan men efter att jag kopplat ihop med invisible road ovanpå så funkar det. Jag har kollat och båda invisible road som behövs är installerade enligt denna sidan: http://hem.wtnord.net/k00468/index.htm Är det normalt att man skall göra det manuellt eller har jag missat nåt? Någon som vet en stor modern stationsbyggnad som ser svensk ut förresten?
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-07-06 klockan 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Vad jag har fattat så ska man sätta ut den själv (inte helt säker)
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Obs att detta är reskins och allt jag har gjort är alltså målat om vägarna från svart. Vissa äv vägarna har ingen traffik, men för att det skall fungera behövs orginalskaparens 2 filer visible och invisible road.
Hur Michael Green som är orginalskapare tänkt sig vet jag ej, har bara fått tillstånd av honom att lägga ut dom "lite försvenskade" Lycka till.
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Jo, jag har dubbelkollat och har de två invisible road filerna.
Men det vill ändå inte funka, kanske något servicepack har gjort så det inte funkar? Böjar kan man som sagt laga genom att lägga in invisible road manuellt ovanpå men T-korsningar funkar inte det med utan bilen i "T:et" försvinner i korsningen. Lite synd för det är ett fint paket med vägar annars. ![]()