![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
OBS! Inget är tillagt / ändrat i efterhand!
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Kreativt och snyggt utfört!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare ssg
|
![]()
En häftig och annorlunda bild, helt klart. Mystisk och härligt ljus som väcker många känslor. Enligt mig din överlägset bästa bild hittills
![]()
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Julian: Tack
![]() Eric: Vad roligt att den väcker känslor. Tack för din kommentar ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Häftig bild, men du har väl ändå ändrat iom att människan på bilden är nerdimmad till näst intill osynlig?
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Sitter här själv och undrar hur han fått till det. Men iumed mina bristande kunskaper om foto och kameror så vet jag inte säkert.
Men en sak eller ska vi kalla det teknik? Att ha lång exponeringstid viket gör bilars lysen till utdragna streck t.ex. http://www.treehugger.com/car-lights...way-080814.jpg Då ser man bara det ljusa (lyktorna/händerna) men inte det mörka (bilen/kroppen). Uppenbarligen bar personen ifråga en mörk jacka eller liknande och något uv-aktigt ljus på händerna och fötterna så att dom ser väldigt vita ut. Sedan flyttade personen på sig under exponeringen. Händerna blev kvar men inte människan. Har jag rätt? Dock så ser den vänstra (från oss sett) armen väldigt avklippt ut Så jag kan ha fel. ![]()
![]() |
#8 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Haha, roligt att höra era tankar
![]() Slutartid: 30sek Bländare: 16.0 ISO: 100 Kameran står på stativ. Sedan trycker jag av och lyser lite på stolen med en ficklampa. Efter detta sätter jag mig i stolen och håller vänster hand på stödet, lyser på den. Sedan gör jag likadant med höger. Sedan gör jag likadant med fötterna. Alltså krävs inte svarta kläder för att utföra detta, dock hade jag det. När jag belyst alla "kroppsdelar" som ska synas så väntar jag tills bilden är klar och studerar resultat. Tar ett tag innan man kommer fram till dom perfekta inställningarna. Hoppas ni fått lite klarhet.
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|