![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Undrar om man kan få lite tips och råd om stadsmiljöer? Bensland, som jag är president i, är fortfarande under stark utveckling. Stadsbyggnadskontorets chefsarkitekt har frågat mig om råd beträffande Benstads gatunät. Det är svårt att hitta bra gator med trottoarer som kan länkas med varandra. Det finns några exempel som passar, men de är breda och har höga trottoarkanter. (De grå på bilden). Däremot är den andra gatan snygg, men saknar korsningar som passar. Finns det något bra system som ni använder? Hälsningar
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
finns nog lika många alternativ som det finns byggare
![]() så i korsningarna kör jag bara "straighten track" tool på röda sträckorna på bilden och sedan lägger jag till de andra bitarna som har olika färger och de brukar hamna relativt bra sedan får man bara flytta runt splinepointsen lite så brukar det bli bra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ahaa - det var ingen dum idé. Skall genast ge Stadsarkitekten order om detta. Fast får jag fråga: Vilken snygg trottoar använder du? Gatorna är nog inget problem för vi har gott om asfalt i olika sorter. Det är just kantstenar och fyllning på trottoaren som är ett huvudbry. Ser urtjusigt ut!
Med detta skall vi också kunna bygga bussterminaler och väntplatser för passagerare. Det är något som vi har haft en stor avsaknad av i såväl Benstad som Karlsköping vilka är de två största orterna. Hälsningar
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
jo herr stads arkitekt det är en trottar av en herre vid namn samplaire... skall finnas på dls... jag använder mycket från hans verkstad bla rälsen jag använder är hans.
Några bilder från en av mina buss stationer som kanske kan vara till hjälp vid ditt bygge... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ursnyggt byggt ! Skall genast skicka ut ett bud till Samplaire på DLS. Dina bilder ger mig stor inspiration. Tack.
Hälsningar
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sprang på en sida, som jag har missat tidigare. På den fanns det en jäkla massa vägar och gatukorsningar. Håller på och plockar hem lite därifrån, men har inte installerat något utav detta än. Så jag kan inte direkt uttala mig om hur vägarna ser ut och dess kvalité. Men det är kanske värt att titta närmare på.
Länk til sidan. http://www.trainz.cz/download/okoli Vägarna finns under Downloads / Okoli om nu inte länken länkar direkt dit (se bild).
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Observera att det uppe till höger finns en engelsk flagga att trycka på.
Senast redigerad av CGD den 2014-10-15 klockan 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Tack för tipset. Skall undersöka det. För närvarande råder det landssorg i Bensland. Något har hänt, vet inte vad därför att Trainz är helt raderat från hårddisken. Presidenten blir tvungen att starta om alltsammans från början.
![]() ![]()
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Hälsningar
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem