![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag har fortfarande problem, med att ta screenshots i Tane via Print Scrn och sedan hitta bilderna.
Har däremot hittat mappen som ni pratade om och gjort ett flertal olika försök, men det går åt helskotta för mig. Hur gör jag nu, när jag har kommit hit?
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Nu bränns det Bengan, klicka på TANE, och sen på build "fjompfjompfjomp" så borde det dyka upp nåt!
Den heter visst d78..... hos dig EDIT: En sak till, vertexcirklar kommer inte med i screenshot så där får man ändå använda captureprogram! Anledningen är väl att man skall kunna ta "Nice screenshots" och ladda upp till allmän beundran ?
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-10-15 klockan 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]()
Då tar vi nästa steg.
Nu har jag gått in i den mappen build d78xxxxxx Vad göra nu? .
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Skumt Bengan, den ska/borde ju finnas som en egen undermapp i TANE-mappen.
Ser ut så här hos mej i Win10.
![]() |
#5 |
|
![]()
Ska själva screenshots-mappen redan finnas där eller har ni lagt dit den i efterhand.
Har testat, att lägga dit en själv, men jag får inga bilder i den. Kanske bäst och försöka installera Tane engång till. Var har ni installerat erat Tane någonstans. Själv fick jag förslaget Program, så jag körde på där.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Det ska inte spela någon roll var du installerar det (och du skall aldrig installera program i användare-mappen, då kan det hända konstigheter!)
Det ska finnas en kameraknapp i menyn enligt TANEs FAQ, man måste kanske använda denna istället för print-screen?
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Om du får upp det lilla popup-fönstret med den löjliga texten "Nice screenshot..." när du klickar på Prt Scr så hamnar ditt screenshot nånstans, frågan är var? om du har inställningar som jag (complex tags) så börjar namnet med dagens datumtid (2015-10-16 082826.jpg), sen får du väl söka efter den !
![]() |
#8 |
|
![]()
Problemet löst. Tack för hjälpen
![]() Vad var det för fel? Hade bara installerat Tane direkt från skivan och inte uppdaterat Tane från Build 74885 till 78660.
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Då vet vi att Texgroups fungerar likadant i båda builden - alltså nån bug!
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|