![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
hur gör jag om jag vill byta hytt på ett lok/en motorvagn? t.ex. att få lokkalles Y1hytt till de andra Y1orna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Undrar också väldigt mycket, då jag också skulle vilja ha detta, men då måste man ju väl byta ut i hela vagnen ju för att det ska funka..
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hytterna är alltid egna objekt med ett eget KUID.
För att byta hytt så öppnar man lokets config.txt och letar reda på raden "interior" och skriver där in KUID-numret på den hytt man vill använda. I TRS2006 kan man även byta hytt i CMP genom att använda funktionen "Edit in Content Creator Plus". Då får man upp ett fönster där man bl.a. kan scrolla genom alla installerade hytter och även ändra motorljud, tyfonljud och dylikt. I fallet Y1 så går det att använda LokKalles hytt till de andra Y1-vagnarna, men förarplatsen kommer att hamna ungefär en halv vagnslängd för långt fram p.g.a. olika placering av attachmentpoints i modellerna. mvh .... Mats
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |