![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
... har jag lärt mig at det här huset användes (används?) till. Som byggnad i en virtuell värld, kan man säkert hävda att den kan användas som kontor oxå... eller nått annat...
![]() Här finns en bild på förebilden: http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=10253 Lite oerfaret fummel skulle det bli med det här huset... Skumt, allt gick hyggligt, konverteringen till *.s -fil utan problem... Men, var tusan är huset??? Det visade sig att jag visserligen byggt metriskt, men i millimeter... ![]() ![]() Nåja, nu är den i fas och en lärdom rikare... Har mycke kvar att göra på den, det ska ju pyntas lite granna på huset... texturerna är långt ifrån färdiga, det ska inte finnas några staket eller bilar... Men, kommer upp snart... Sen får det bli andra objekt... Eller hur, Olaf? ![]() Senast redigerad av Mazz den 2005-12-04 klockan 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
JO, jag måste bara ut och fixa texturer!
![]() Trevligt objekt du fixat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Håller med Olaf, trevlig byggnad ![]() Vid en första anblick så har den samma form som Malmö C...Då tänker jag på de bägge tornen...Dessutom så tycker jag att den inte hade varit så dum som en ställverksbyggnad... ![]() MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack för kommentarena!
![]() Kenneth: Ja, den kan nog användas lite på olika sätt, en gångbar "stationsnära" byggnad tycker jag. Sneglat på den här kåken länge, gillar utseendet. Kommer även att göra några fiktiva varianter på den här, det går nog alltid åt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Eftersom vi för lång tid framåt kommer ha dåligt med svenska byggnader, så tänkte jag att man gör lite bonus-byggnader när man ändå håller på... Totalt 6 byggnader är planerade av denna grundbyggnad, 2st är klara nu förutom sluttarbetet med texturerna. Alla utnyttjandes samma textur, förståss.
Bara den första som har verklighetsbakgrund alltså, de andra helt fiktiva. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag tänkte mig den som stationshus först...
Smart att du kan göra 6 byggnader av en grundmodell och sätter man den på olika nivå i marken, så får man 3 versioner till. Skulle också kunna tänka mig en byggnad utan torn. Och gärna ett löst torn... En mycket användbar byggnad, bra jobbat Mazz!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2005-12-04 klockan 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Härlig byggnad. Jag kan tänka mig att den kan passa som "centralstationshus också.
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jättefina hus, Mazz!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() ......
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack för kommentarerna och tummen!
![]() Den här veckan ser lite tuff ut på jobbe, så jag gör nog så att jag packar ihop de två som är nästan klara först, sen blir det varianterna. Med era intressanta kommentarer, så såg jag nog nåra fler varianter.. ![]() Men, bättre att lägga upp dom här först, så kan man fila på varianterna vartefter. Det finns ju andra stora byggnader på agendan oxå... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Helt underbara byggnader...Nu börjar det hända lite saker igen på denna simulatorfronten ochså....Hildingbussarna, Mickes Lastbilar, Mazz byggnader och så finns det olykskorpar som kraxar att MSTS är dött!!!????? MVH Kenneth
![]() |
#12 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
http://www.sjk.se/stnbild/stn_m/malmo_v_1976_jpg.htm Är så gott som klar med byggnaderna, ska bara hämta hem lite kompletterande textur-material, så jag får bort bilarna i texturen... Dumt nog, så har det regnat som katten senaste dagarna, men i morgon ska det enligt väderkartan vara fotograferingsbart... ![]() EDIT: Ja, bra fotoväder blev det... Men, tusan, dom håller ju på och gräver bort all mark framför o på sidan om huset, så det va stört omöjligt att ens få några vettiga närbilder... Baksida är det bara massa spår, kanske man kan få nått pendeltåg att stanna till där, så man kan fota i lugn o ro... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2005-12-08 klockan 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Sådär, nu ska jag bara packa ihop de 2 första byggnaderna i denna serie. Har tvättat bort bilar o stängsel nu från texturen.
Resterande varianter får ligga lite på lut en stund, då en annan byggnad har börjat o byggas på... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Den sista bilden ser exakt likadan ut som stationen på Malmö V....Tror (är inte hundra på det) att denna station låg på Limhamnsbanan... Toppenbra jobb.... ![]() MVH Kenneth
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Husen finns online på Banbyggarna.se
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |