![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Ja, Då var det klart att bolaget heter Trainmaster och har färgerna Röd och Grå.
Jag har startat att bygga lite på en hemsida ( Pierre skulle maila om han fick ideer ![]() Och vi kommer köra på Surköpings Lokaltrafik, Solberga och JBJ. Skicka mig ett PM om du vill ha jobb! Tågen: Det blir det en omröstning om ![]() Så, Har ni ideer skriv dem gärna i tråden!
/Daniel Senast redigerad av Daniel den 2006-02-22 klockan 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Ett litet tips är att börja med en rutt och sedan om det går bra utöka sig.
Det är mycket som du måste tänka på och det är ingen lätt uppgift att vara VD för ett tågbolag heller. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag håller med Sparkfot, börja med en rutt!
Visseligen är det upp till dig, vilka rutter du vill köra på. Men jag skulle välja nån som inget annat bolag trafikerar. Annars måste du ha nått som dom andra bolagen inte har, för att få andra intresserade att köra just för ditt bolag. Fick faktiskt en idé nu. Wupper Express 10 och X10 i TrainMasters färger... Har vi haft tyska pendeltåg (X420) i Sverige, så ska väl svenska kunna rulla i Tyskland!?
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Bra idé!
Jag gör en omröstning så får forumiter välja vilken (vilka) rutter jag ska trafikera.
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu när Meråkerbanan ( http://217.197.57.186/forum/showthread.php?t=11258 ) är släppt, så varför inte den? Jag tror det skulle vara skoj med trafik över svensk/norska gränsen...
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Ja, Lägger ut en omröstning på Tåg och vagnar ikväll!
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har mailat dig ett förslag till hemsida. Sidan har färgerna rött och grått!
Angående mitt förslag att ha trafik på Meråkerbanan, så kan man hyra in Border Train vagnarna ( http://www.banbyggarna.se/msts/Passagerarvagnar.htm )och koppla dom till TM´s lok... Man kan också ha motorvagnståg till trafiken.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Okej.
Har inte tillgång till den mailen just nu men om en vecka...
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jamen, jag lägger väl upp filen här, då det är en liten fil. Då kan ju andra kolla också och säga om dom gillar sidan eller inte!?
Sidan är bara ett förslag från mig och du kan ändra det som du vill ändra på... Zippa upp den på skrivbordet och dubbelklicka på index-filen!
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Synd att man måste sitta och ändra i skriptet så jag kan länka till min sida
![]() Men det får man stå ut med ![]()
/Daniel Senast redigerad av Daniel den 2006-03-03 klockan 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() Ta nu inte detta som att jag skäller på dig eller någon utan som konstruktiv kritik så sidan blir ännu bättre! + Sidan ser bra ut, "corporate colors" stuket är mycket bra! + Ser likadan ut i både Firefox, Opera och IE. + Onlinebokningen(går dock att ha en för båda banorna om man vill) + Överlag en sida som känns lättnavigerad etc. Kanske inte så bra brytande färg med rött men annars bra! ![]() - Svårläst text i menyn. - Sidan är lite smal, öka gärna bredden!(svårt kanske om man inte kör med % och css) - Texten ändras på de olika knapparna i menyn, blir mycket svårläst! - Ovaliderad kod, inte säkert den fungerar bra i alla webbläsare(inte så relevant för en sådan sida iofs). Känns som en sida TrainMaster kan ha nytta av! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Bara bra Olaf, att du säger vad som är bra och inte. Får man inte reda på det som inte är bra, så kan man inte förbättra sig.
Angående det du tycker är minus med sidan: - Svårläst text i menyn. Är det typsnittet, färgen eller storleken som är felet? Jag tycker inte den är svårläst, men jag vet ju visseligen vad som ska stå där. - Sidan är lite smal, öka gärna bredden!(svårt kanske om man inte kör med % och css) Jag ville att sidan skulle bli smal, men kanske den blev för smal!???? - Texten ändras på de olika knapparna i menyn, blir mycket svårläst! Texten ändras för att när du t.ex. klickar på Om oss, så behöver det inte stå i menyn på den sidan. Men det kan vara förvirrande att texten byter plats. - Ovaliderad kod, inte säkert den fungerar bra i alla webbläsare(inte så relevant för en sådan sida iofs). Hur gör jag på annat sätt då? OBS! Jag kan bara Front page (och knappt det!). Att jag valde färgerna grått och rött beror på att Daniel tänker använda dom färgerna på tågen (om jag fattat rätt????). Så jag trodde det skulle passa till sidan också!? Sidan är mer eller mindre en provsida och ett förslag ifrån mig. Allt går att ändra på, så den passar bolaget...och vilka tåg och rutter det blir är nog inte klart än (jag tog några bara!)!?