![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
och skaffade en Canon EOS 350D, jag blev helt förstummad när jag såg V-båtsbilderna som en kille som heter robert brink tagit, dom bilderna ligger på Forum Skärgårdstrafik och jag har länge drömt om en sån och idag fick jag den av min underbara pappa, den är så enkel och bra så det är bara inte sant, jag använder helautomatik, amatör på bländningsöppning och sånt
Detta är den snyggaste bilden hittills, tagen från min balkong, råkade sneställa bilden lite, men ändå, jag är helnöjd med resultatet. ![]() Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
/Erik Götborg Senast redigerad av Erik Götborg den 2006-05-12 klockan 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tack ska du ha, det ska jag göra, lita på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Snygg bild från ett område man känner igen gott å väl
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tackar för det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Trevligt att du införskaffat en bra kamera!(undras varför jag för jag tycker det?
![]() ![]() Ett tips rent generellt till alla att tänka på är att inte kameran gör en bild bra utan att det till stor del beror på fotografen bakom också! Tänkte på det när du sa att Robert tagit fina bilder... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Men en förutsättning att bli bra är att man har bra utrustning. Men fotografen är ju en viktig del av fotograferandet! Och man blir bara bättre ju mer man fotar. Så fortsätt öva till alla er som gett upp hoppet, man blir oftast bara bättre!
![]() Trevlig bild förresten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
tack för dom orden! Men, jag fick så där bra bilder utan ansträngning, den ställer in isotal och focus helt själv, jag har alltid kameran i helautoläge, så det enda jag gör är att vrida på ratten frampå objektivet tills jag är nöjd och sen trycker jag ner avtryckaren till hälften och är jag inte nöjd då så zoomar jag in eller ut med objektivratten igen och trycker ner avtryckaren till hälften så focuserar den av sig själv och sen är det bara att trycka ner avtryckaren helt. Så fungerar en digital systemkamera.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Funderar själv att skaffa en EOS 350D faktist. Den verkar vara Grym!
![]() |
#10 | |
Skånsk användare
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]()
Ja, den kan jag rekommendera, den kostar 7.200 cirka och uppåt, men det är den helt klart värd. Mvh Johnny Nilsson
Citat:
Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-05-13 klockan 13:39. Anledning: Dubbla poster på rad |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Kör du med automatikläget kan du inte bestämma någonting nästan.
![]() |
![]() |
#13 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
Du kommer säkert efterhand att finna att de manuella lägena ger bättre bilder och fler möjligheter att styra hur du vill ha bilden. Lycka till!
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Jaha, ja kanske det ja, men samma superduper bildkvalitet som jag fått ur mitt ex av CANON EOS 350D Digital måste man ha en sån kamera enligt min mening och den är reptilsnabb, under en sekund mellan bilderna, jag fick bilder som jag är helt chockad över att jag kunde få fram utan systemkameraträning eller nånting, jag tänkte att jag har nog det i blodet helt enkelt och kompaktkameror har ju aldrig lika bra autofocus där linsen åker ut och in tills skärpan är 100% så denna kamera är helt fantastisk, jag är så himla nöjd, jag är helt överväldigad, sen får ni tro vad ni vill.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Exilskånsk lokförare
|
![]() Citat:
Jag talar av egen erfarenhet då jag gått från en Minolta Digitalkompakt via EOS 300D till den 350D jag idag äger.
![]() |