![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hej alla Trainzdiggers
Nu undrar jag hur tar man ett foto av en modul man har gjort ? Ska man använda kameran i Tranz å iså fall hur hur gör man? Eller finns det beskrivet någonstans å isåfall var ? (Kör fortfarande med 2004) Tacksam för svar Coffiehans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
du tar "foto" i Trainz med Alt ochF12, du ska hålla in Alt först innan du tar "fotot" och trycker sedan F12. Så blir det ett foto som du senare öppnar i Paint eller annat program.
![]() |
#3 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Om du ska ta en bild i TRS så trycker du på "Print Screen"-knappen, sedan läggs bilden automatiskt i mappen "Screen Shots" som du hittar under C:\Program\Auran\TRS2004/TRS2006\Screen Shots.
Nu har du alla bilder som du har tagit "genom tiderna" från spelet i den mappen, lämpligast senare att öppna bilderna är med Photoshop eller Paint Shop Pro. Om man är en "amatör" så tar man bilden med "Print Screen"-knappen och sedan öppna t. ex Paint eller liknande och väljer "Klistra in".
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag tackar för dom här svaren.
Det är alltid roligt att det finns dom som kan svara på frågor för oss som inte kan så mycket Tack alla Trainzdiggare M.V.H Coffiehans |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag är lessen
Jag vet inte om jag har gjort rätt nu men prövade både alt + F12 å Print screen fick 5 st TGA-Filer i screenshots. Hur gör jag så att det blir bilder han letar ju efter bildfiler Coffiehans |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
tga == bildfiler öppnas lämpligen med photoshop, om du har det....
annars är IrfanView ett bra tips (gratis är bäst ![]() eller direkt: http://www.irfanview.net/lang/svenska398.exe