![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Har plåtat mycket i helgen. Inte bara tåg.
![]() _Y7H0496.jpg _DSC2352.jpg _DSC2054.jpg _DSC2497.jpg _Y7H0473.jpg _DSC2312.jpg _DSC2436.jpg _DSC2557.jpg . |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Snyggt, men hade du inte velat ha mer frysta bilder när de rör sig som mest?
Det är ju hyfsat ljus därinne, så du skulle ju helt klart slippa ISO 125+.
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag hade kunnat höja ljusförstärkningen till 1250 eller 1600 på D300 och det andra huset jag lånade. D200 får stanna på 1000, den pallar inte mer med vettigt resultat. Jag hade 1/160 - 1/200 på spelarna i hallen med f/2,8 och ISO1000. Tyckte att det räckte med 1/160, den enda som inte är tillräckligt skarp är killen som hoppar, i övrigt är jag nöjd med skärpan. Man vill ju ha lite rörelseoskärpa när de rör sig extra fort, annars blir det ju ingen action. Kan bara konstatera att det var skitsvårt!!! Lite fövånad faktiskt. Men jag lyckades rätt bra med mina inställningar av vitbalans och exponeringen, alla bilder är så gott som direkt ur kameran. Tack för kommentaren. EDIT: Testade nya AutoISOfunktionen på D300:an, men jag satte en för långsam längstatid. Man lär sig. ![]() Senast redigerad av Alexander Ödman den 2008-03-09 klockan 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kul att se lite innebandybilder
![]() ![]() Innebandy är rätt svårfotat ja. Spelet är snabbt (snabbare än hockey som jag normalt fotar) och inomhushallarna runt om i Sverige har ju långt ifrån det bästa ljuset. Själv testade jag på damvolleyboll. Laget här i stan kvalade till elitserien men ljuset i hallen kvalar då inte in i någon elitserie. ISO 6400 och sedan Noise Ninja för att få bilder som såg någorlunda okej ut. Att köra med AF är verkligen svårt tyckte jag. Man vet aldrig riktigt var bollen ska hamna eller till vem de ska passa så det var betydligt enklare att sätta fokus kring nätet och försöka fånga händelserna där. 5B6I7899.jpg 5B6I7976.jpg 5B6I7985.jpg 5B6I8124.jpg 5B6I8191.jpg Senast redigerad av Fredrik den 2008-03-10 klockan 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Ingen fara att låna tråden!
![]() Ser riktigt bra ut! Din fokuslösning verkar bra med tanke på att du har ett fast avstånd. |
![]() |
![]() |