![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]()
Jag skulle vilja ta del av ni erfarna TS-byggare. I standard installationen finns en rasande massa spår, byggnader, texturer, lok, vagnar etc. Det mesta av detta är helt ointressant men liggar och "skräpar" när man vill hitta de delar som passar i en Svensk miljö.
Jag gick in i CMP och "disablade" allt som inte var Svenskt....ingen bra ide då det knappt fanns något kvar att leka med och det som fanns hade någon del som inte saknades. Jag har använt sökfunktionen och det är förståss en intressant lösning men det är inte alltid som Svenskt material är registrerat som Svenskt. Jag lyssnar på tips och idéer. Lucidor |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Själv har jag gjort, på detta sätt. När det gäller svenskt material.
Gått till tratten (sökfunktionen) och plockat fram author och skrivit in hans användarnamn som finns i configen. Sen har jag kört save på hans namn och då sparas det i en lista där. Som t.ex. emges ekankal hgkn llj lan korvtiger kallelok bengolle chaz0r eller vad det nu var, som Tomas använder. tufftuff m.m. så får du lättare att hitta en massa svenskt material.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ett annat sätt, (som dock kräver att man går ur banan) är att man skapar en ny bana och döper till bra-att-ha-prylar eller liknande och där sätter man ut alla svenska eller svenskliknande objekt, splines och texturer som man hittar under byggets gång.
Ev. kan man ha ett sådant litet hörn på den banan man bygger så kan man bara fara dig använda grabtoolet och sedan sätta ut där man skulle ha det.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]()
Tack grabbar, jag ska genast kasta mig över dessa tips och har redan aktiverat allt igen (dock inte Maglev)
//Lucidor |
![]() |
![]() |