![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Jag har fixat ljud som låter ganska bra till en rälsbuss. Men jag har ett litet problem. Vissa ljudfiler spelas inte upp när jag kör. Jag tror att det beror på bithastigheten. De ljud som spelas upp när jag kör kommer från Red Hen och där är bithastigheten 705 kbit/s men de ljud jag har gjort själv har hastigheten 1536 kbit/s. Finns det nått jag kan göra för att få trainz att spela upp ljudfilerna?
Tack på förahand //GLE PS. Jag använder TRS 2006. Senast redigerad av GLE den 2010-09-06 klockan 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Du får väl ändra bithastigheten helt enkelt. Dessutom ska det vara mono-ljud (tror jag) och i .wav-format. Jämför med en ljudfil som fungerar.
Lan kan det där annars, så han kan nog hjälpa dig.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Problemet löst. Hade ett bra konverteringsprogram och ändra bithastigeheten och ändrade alla ljud till mono. Så nu låter det!
![]() |
![]() |
![]() |