Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-16, 13:49   #1
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard En fundering ang. alla felmeddelanden i Trainz

Har sedan en längre tid tillbaka, börjat rensa bland allt man har inst, och sammtidigt försöka rätta till objekt som har div. olika "fel" enligt Aurans normer.
Kommer nog inte att hinna åtgärda allt under min livstid (om man ska hinna spela lite imellanåt oxå ), eftersom localmappen är på ca 50GB (var på ca 80GB när jag började), och uppskattningsvis 30-40% av allt är "felande".

Bl.a så ingår "Revert to original" i "rättningsjobbet", eftersom att jag var dum nog att välja "Owerwrite" i stället för "Skipp" på allt som redan fanns inst. (built-in m.a.o.) när jag importerade localmappen från mitt 2006 till 2009, men det kan jag bara skylla på mej själv.

Sen har jag dessutom labbat med en del built-in objekt, istället för att clona dom.

Och det är det funderingarna gäller.
Om man clonar ett built-in objekt, så blir det helt plötsligt (ofta, VÄLDIGT ofta t.o.m.) behäfftat med massor av fel (fast man inte har gjort annat än clona det = kopierat).

Det är allt från felaktiga texturer, iconer, filformat på mesher, jaa, finns nog alla typer av fel som finns.

Därför måste man ju verkligen fundera över dom s.k normer som Auran använder.
Går tydligen alldeles utmärkt att använda "felaktiga" objekt, utan felmeddelande-symboler, så länge dom är built_in.
Men så fort "eftermarknaden" gör samma "fel", då dj..lar ska rödljuset upp.

Detta är inget annat en en reflektion över Aurans sk. normer.
Dom är tydligen lika seriösa som div. sk policys som man har, eller inför, eller förändrar efter eget tycke å smak.
Trodde föresten att "policy" är något man står för, och inte, som Auran gör, ändrar hur som helst.

Kan ju tillägga att det är bra med felmeddelanden, om det gäller RIKTIGA" fel".
Har däremot svårt att förstå att en icon t.ex ska kunna vara så mycket felande, att den kan påverka spelet i negativt hänseende.
Och som sagts ovan, samma iconer är ju felfria så länge dom ligger i orörda built-in objekt.

Ville bara skriva av mej lite "irritation" innan man fortsätter med den tröstlösa "rättningen".

Senast redigerad av ekankal den 2011-01-16 klockan 17:10.
ekankal besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:52.