![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
går det inte att göra ett np ånglok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Np och N loken hade inget gemensamt. Att bygga ett Np lok kräver att man börjar helt från början. Sedan måste man veta vilket av Np-loken man vill bygga, för vad det gäller smalspåriga lok så såg varje lokindivid mer eller mindre unik ut. Litterorna var bara samlingslitteror med lok med liknande byggnad, samma axelföljd och liknande dragkraft. Dessutom så hade Np-loken axelföljden 1D och inte D som N-loken hade.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
det kommer att bli mycket att göra. Att göra om N till Np. Min far har två Öj lok nr 11 och 12 på Sj 3052 och 3053
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag har ritningar på ÖJ 10-11 (antar att 12:an är byggd efter samma ritning dock skiljer sig alla tre något från varandra i detaljer) som sedan blev SJ Np 3051-3053. Dessa har då axelföljd 1D och inte D som N-loken.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Skulle jag kunna få dom. Då har jag ritningar till ångloken 1-11. Den största skillnaden med nr12 var att det hade en dörr längst bak.
Senast redigerad av legotrainzman den 2012-06-25 klockan 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag behöver en mailadress som jag kan skicka dem till, för jag hittar inte länken till var jag hittade bilderna någonstans.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
den är hugge.kulas@gmail.com
|
![]() |
![]() |