![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lennart.
Tänkte du få blinkersen skriptad eller tänker du nöja dig med henne, som hon är nu??? Isåfall, så skulle jag önska mig två varianter till av henne. Där hon även är på väg åt höger och en variant, utan blinkers.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Dessa blinkers hade ju bara två lägen, infälld eller utfälld, och du kan själv med ett enkelt 0-1-byte i config fixa vilken du vill ha utfälld eller ingen. Skripta dessa på ett sceneryobjekt är väl lite "overkill"? Men som alltid med mina alster, fritt fram att klona och förändra (Jay Holland är helt med på detta!!!)
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
I och med att en uppdatering av PV56 Polisbil är uppladdad anser Jay Holland och underteckad att vi dragit vårt strå till stacken och resten är upp till andra att vidareutveckla!
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Ni har gjort detta med råge.. Tack!
![]() |
#5 | |
|
![]() Citat:
Blir väl till att klona, rätt omgående och lägga upp dom snarast i dina trådar. Annars är risken att alla börjar klona dom och ingen lägger upp dom för nedladdning. Sen står vi här, med samma PV56:a med 10-15 olika kuidnr. för samma objekt. Inte bra.
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
det går att göra en enda PV56 för alla varianter om man bygger på samma sätt som Dressinen. DVS. man har en texturegroup och alla delar som lösa mesher som man väljer i propertyrutan. Men det är ett bautajobb att få allt på plats, t.ex. skriptet. Dessutom jobbar Jay med massa småstexturer och då blir det ännu svårare. Men vill du göra det så fixar jag gärna alla mesher. Jag har inte tid med det just nu!
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citat:
Har precis klonat och haft mig. Fixat till 6st olika polis varianter. 3st under utryckning med blinkers och en utan + 3st som inte är under utryckning. Fel av mig, 5 ska det vara, den sjätte är ju din original, samma sak med taxi och privat (3 olika versioner). Är det OK, om jag döper om dina original. Till Volvo PV56 Polis 2 left, taxi 2 left och vinroed 2 left och packar in dom i samma cdp-fil, som mina nya varianter och sedan lägga upp i downloadsdelen eller ska jag ge katten i dina original. För där har jag döpt den utan blinkers till 1. Den med vänsterblinkers fick 2 left och den med högerblinkers fick namnet 3 right. Sen 4, 5 & 6 för polisbilarna som inte är under utryckning. Tycker själv, att det blir smidigare att hitta dom efter varandra med likvärdigt namn.
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Självklart gör du som du vill! Och det är bra om namnen börjar med Volvo, typ och nummer och sen vad den är för användningsområde. Många Volvo är det, inte minst tack vare dig!
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Har med Bengans ledning under en tid försökt få bukt med PV56an och den blev väl rätt hyfsad tillslut? Har skriptat lite olika saker som man kan plocka på de 3 varianterna via property-rutan. Jag laddar på dom idag: