Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-13, 20:18   #1
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard Vad händer med forumet?

Det verkar bana utför för forumet. Verkar finnas mycket ilska som behöver ventileras. Det rör även mig, blir fruktansvärt provocerad av folk som säger "såhär gör man inte" och sedan gör man det själv.

Det hackas mycket på hur folk skriver (med all rätt, jag har sjukt svårt att se vad somliga menar med det dom skriver. Inte på grund av stavfel utan på helt kass meningsuppbyggnad). Jag undrar bara vad som hänt med forumet, många har sagt att nivån sjunkit och jag håller med. Det verkar som vi på senare tid fått en hel del yngre medlemmar som inte har koll på hur man uppför sig, detta retar upp äldre medlemmar (bland annat mig). Jag kommer ihåg själv hur det var när jag var ganska ny på forumet och hamnade i en stor debatt om kommentarer på foton. Där uppförde jag mig inte särskilt snyggt heller som yngre.

Dessutom verkar det blivit populärt att vilja låsa trådar hit och dit. Visst, det kanske bara blir en lång meningslös debatt, men om det inte är tillåtet vad är då meningen med ett forum? Tanken är väl att man ska kunna prata av sig och diskutera (på en bra nivå såklart).

Men vad anser ni? Finns det nån lösning på problemet med den låga nivån? Tycker det är tråkigt att alla trådar nu för tiden blir pisstrådar där folk är otrevliga mot varandra.
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 20:32   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Jag måste ställa frågan, är det verkligen på väg utför? Vad som händer i off-topic och fotoavdelningen bryr jag mig personligen inte särskilt mycket om, eftersom det är tågsimulatorforumen som är kärnverksamheten för Svenska 3D-tåg. Och där tycker jag det som alltid är en god stämning.

Att trådar låses är väl ofrånkomligt i ett öppet forum. Jag upplever ju dock att det som sker här i den vägen är knappt en viskning jämfört med andra forum. Tröskeln känns hög innan det låses och bra besked varför en tråd låses eller modereras. Vad mer kan man begära?

Vad att göra om det nu är "dåligt"? Lägg energin som spenderas i "heta" off-topic-ämnen på tågsimulatorhobbyn i stället och posta lite trevliga bilder från nått du gjort eller upptäckt.

Tycker jag.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 20:36   #3
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jag håller med dig. Dock rör jag mig säkert mer än vad du gör i OT/fotoavd. där det är som värst.

Självklart är det omöjligt att trådar inte ska låsas, men jag tycker att man lämnar det till moderatorerna. Det är tröttsamt med folk som tycker att den tråd ska låsas för att de inte håller med vad som står eller liknande.

Visst, borde lägga energin på annat som RW, dock krånglar det vilket gör mig lite bitter och förmodligen mer lättretad
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 20:42   #4
Jonatan
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Det är väl inte så mycket forumet som internet i helhet. Under min tid som forumit här och där har jag sett saker vittrat och dött. Saker förändras och människor förändras, även jag har blivit mycket mer cynisk och grinig. Vi blir väl alla gamla "surgubbar" med åren.

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-13, 20:49   #5
leoj
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Jag har känslan av att det är massa troll som härjar mest..

Jag har känslan av att vissa användare över tiden har haft två konton, så man kan stödja sin egen sak.

Om inte annat så tror jag det skulle behöva många fler moderatorer och att man började varna folk efter det man gjort fel, så att man nästa gång kanske blir avstängd i en vecka
Gammal 2012-01-13, 20:50   #6
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Håller fullständigt med Mazz.
Tycker inte alls att forumet är på väg utför, tvärtom, t.ex att det förs trevliga dialoger, och sammarbetsprojekt över (våra, hehe) gränserna.
Och som sagt, detta är ju i huvudsak ett tåg-forum, och jag tycker att stämmningen överlag är glad och positiv.

Att det dyker upp trådar, där "debatterna" kan bli lite väl "högljudda" (enligt vissa"), och förs på en (oxå för vissa) "för låg nivå", är väl saker som är oundvikliga på öppna forum.
Dessa behöver ju inte lägga sordi på vårat huvudsakliga intresse, TÅG .

Sen att jag har en HÖGST PERSONLIG åsikt, att folk är lite för blödig, och tar illa upp alldeles för lätt, på saker å ting, hör inte hit .

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:58.