![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Det går så sakteliga framåt. Inga takter som vårat proffs!
Får väl "skylla" på att man jobbar.....men kul är det. Saknas fortfarande några detaljer(Omkastar detaljer) och texturering av drivhjul och vevstakar m.m. Tycker verkligen att det är ett IMPONERANDE lok. Betänk att A loken började byggas från 1906 , dock då endast med 2 drivhjul + ett bakre löphjul. En annan sak är att under uttestandet av loken kom man upp i 137,5 km/timmen! Flera A lok kom senare att byggas om till 3 drivhjul för att minska på slirningarna. T.ex byggdes A 1004 om 1930: A. 3 drivhjul B. Ny panna, BGb => A2 1004 Har fått "ärva" många järnvägsböcker efter min far där jag kunnat läsa om detta. Bifogar också en bild av A2 1004 i Gävle från 1953. Kolla också hur perfekt den tyska tendern passar till loket. PS. Såg just att LAN börjar ladda ned sina fina ånglok. Det blir en tidig julafton i år!!!!!!! |
![]() |
![]() |