![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ett försök att göra en genomskärning genom ett berg eller lite bortsprängt berg.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Är nöjd med texturen på genomskärningen, men har inte hittat någon lämplig textur än till ovansidan (har ett gäng att gå igenom). Är det någon som sitter inne med en bra bergstextur annars tro. Tomas. Dina spår med den förhöjda banvallen. Gillar dom skarpt. Lätt att lägga en väg väldigt nära järnvägen och ändå få upp spåret någon meter högre än vägen. Bengan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Det där ser ju riktigt bra ut Bengan!
![]() Hoppas att du får till texturen på ovansidan också. Lycka till med forsättningen. mvh .... Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Snyggt Bengan!
![]() Mera! ![]() /Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ser väldigt bra ut.
![]() MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu behöver jag råd och rön.
Tycker att jag har fått till en bergstextur som passar ihop färgmässigt med genomskärningen. Men samtidigt är jag lite delad på den punkten. Tycker att den är lite för mörk och borde vara lite mer åt det gråa hållet. Sen undrar jag vad ni tycker om hörnen upptill. Där det börjar gå neråt. Själv tycker jag att kanten är lite i skarpaste laget och att det borde vara en lite mjukare övergång där. Och till slut. Den här biten håller ungefär måtten. Längd 145 m, bredd 30 meter och höjd 17 - 20 meter. Vilka längder står som önskemål. Tycker själv att det borde finnas 3-4 olika längder på den. Helst skulle jag även vilja göra en spline på den, men hur man gör det har jag ingen aning om. Är bara glad att jag har kommit så här långt i gmax, fast jag inte har gjort något direkt avancerat där. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej Bengan.
Har för mig att Vulcan har gjort en tutorial för splines. Den är dock på engelska. Har själv gjort en del splines, men det var före TRS. /Lars ![]() |
![]() |
![]() |